امروز : 01 آبان 1403
  • 1392/07/02 - 10:32
  • 38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZWMB

آیین تجدید میثاق با شهدا در دانشگاه برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مراسمی با حضور رئیس، جمعی از مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار شد.



به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مراسمی با حضور رئیس، جمعی از مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار شد.



رئیس دانشگاه در این آیین، با درود به ارواح طیبه شهیدان و امام شهیدان حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن سال تحصیلی 92-93 را به کلیه اساتید و دانشجویان سنگرداران عرصه علم و آگاهی و طالبان فضیلت و دانش تبریک گفت.



دکتر محمد حسین اعرابی گفت: خون شهیدان، باعث بقا و ماندگاری نظام اسلامی شد، پس همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید همواره در مسیر اهداف شهدا حرکت کنیم و به دنبال تحقق اهدافی باشیم که این عزیزان برای آن به شهادت رسیده‌اند.



وی، تجدید میثاق با ارزش ها و آرمان های شهدا و بیعت مجدد با رهبر فرزانه انقلاب و بستن پیوند ناگسستنی با ولایت را از وظایف دینی و آرمانی همه برشمرد و اظهار داشت: ما در اینجا با شهدا عهد می بندیم که به وظایفمان به نحو احسن عمل کنیم تا ایران اسلامی را بیش از پیش سرفراز نموده و پرچم پرافتخار کشورمان را بر فراز قله های علمی جهان به اهتزاز در آوریم.



رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه ارتقای علم و دانش مهمترین رکن توسعه، پیشرفت و تعالی ایران اسلامی است، تاکید کرد: وظیفه اصلی ما در این برهه از زمان در قبال شهداء، تلاش علمی در جهت رسیدن به جایگاه برتر در جهان است.



معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه نیز در این آیین ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی جدید مقارن با هفته دفاع مقدس یادآور جان فشانی ها و از خود گذشتگی های مردان و زنانی است که در این راه گام برداشته و از همه چیز خود گذشتند.



دکتر طاهره مازوچی اظهار داشت: یکی از مهمترین ابزارهای مقابله با جنگ نرم دشمن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن شهدای جنگ تحمیلی به جوانان این مرز وبوم به عنوان الگو است.



وی یادآور شد: بدون تردید موفقیت های بزرگ در عرصه های علمی، پژوهشی و فناوری حاصل تلاش های صادقانه و بی شایبه معلمان گرامی در دهه های گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.



علیرضا وادی السلامی به نمایندگی از دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان نیز در این آیین به بیان خاطراتی از دوران جبهه و جنگ پرداخت.



مراسم آغاز سال تحصیلی 92-93 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تجدید میثاق با شهدا در کنار مزار شهدای گمنام مدفون در این دانشگاه آغاز شد.



تلاوت قرآن، نواختن مارش نظامی و ادای احترام به شهدا و نثار گل  بر سر مزار شهدای علوم پزشکی کاشان از جمله برنامه های این مراسم بود.












منبع خبر: وب دا کاشان

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109665
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم