باسمه تعالی
اساسنامه موسسه جود
کیست که به خدا قرض دهد، قرضی نیکو، تا آن را برای او مضاعف سازد به اضعاف بسیار و خداست که تنگ می گیرد و یا می بخشد و بازگشت همه شما به سوی اوست. ( بقره / 264 )
فصل اول: کلیات
ماده 1: نام موسسه
"موسسه جود" که من بعد "موسسه" نامیده می شود تحت نظر هیئت مدیره (طبق ماده 6 ) شامل جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری فعالیت می کند.
ماده 2: هدف
این موسسه به منظور رفع احتیاجات معیشتی، علمی و فرهنگی دانشجویان ( و در موارد خاص کارکنان) تشکیل می گردد.
ماده 3: موضوع فعالیت
الف- دریافت وجوه اهدایی اساتید و کارکنان دانشگاه
ب- اعطای تسهیلات به دانشجویان نیازمند
تبصره1- اساتید و کارکنان دانشگاه با تکمیل فرم مخصوص موافقت کتبی خود را برای برداشت مبلغ مشخصی از حقوق به مدیریت مالی دانشگاه اعلام می نمایند.
تبصره2- نحوه اعطای کمک بصورت:
الف- پرداخت بلاعوض و یا
ب- تخصیص وام قرض الحسنه
می باشد.
تبصره 3-موسسه می تواند با اعتبارات در اختیار، اقدام به اخذ اعتبارات و تسهیلات بانکی در راستای اهداف خود نماید.
تبصره 4- در راستای ارتقاء فعالیتهای موسسه به مرور زمان امکان تغییر یا افزایش محورهای کاری و زمینه های فعالیت موسسه وجود خواهد داشت.
ماده 4: مد ت فعالیت موسسه و نشانی موسسه
از تاریخ شروع به فعالیت و به مدت نامحدود خواهد بود. نشانی موسسه دانشگاه علوم پزشکی کاشان-دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه می باشد.
ماده 5: هر نوع تغییر در مفاد اساسنامه می بایست به تایید اکثریت هیات مدیره برسد.
فصل دوم: ارکان موسسه
ماده 6: ارکان موسسه شامل مدیر عامل، هیات مدیره و بازرسان می باشند.
1-مدیر عامل: رئیس دانشگاه مدیرعامل موسسه خواهد بود.
2- هیات مدیره: مرکب از 9 نفر عضو اصلی می باشد که برای مدت 3 سال از میان اعضا هیات علمی و کارکنان با نظر ریاست دانشگاه انتخاب می شوند.
تبصره 1: اعضای اولین هیات مدیره بشرح زیر می باشند:
ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر سید علیرضا مروجی
مسوول دفتر نهاد حجت الاسلام علیرضا شاه فضل
هفت نفر از اعضای هیات علمی شامل:
دکتر محمود سلامی
دکتر غلام رضا مصطفایی
دکتر اکبر علی اصغر زاده
دکتر عباس تقوی
دکتر حمیدرضا گیلاسی
دکتر حسین نیکزاد
خانم دکتر مسعودی علوی
تبصره 2- اعضاء هیات مدیره هر سه سال یکبار با نظر ریاست دانشگاه قابل تغییر خواهند بود.
3- بازرسان: از بین اعضاء هیات مدیره دو نفر بعنوان بازرس برای مدت 3 سال انتخاب می گردند و انتخاب مجدد افراد بلامانع می باشد.
تبصره 1- وظایف بازرسان:
1-نظارت مستمر بر انطباق نحوه ی اداره ی امور موسسه و عملیات و معاملات انجام شده با اساسنامه و قوانین ومقررات
2-نظارت بر انجام حسابرسی، رسیدگی به گزارش های حسابرسی و گزارش نتیجه ی رسیدگی به هیات مدیره
تبصره 2- بازرسان اولین هیات مدیره بشرح زیر می باشند:
دکتر حمیدرضا گیلاسی
دکتر اکبر علی اصغر زاده
ماده 7: جلسات هیات مدیره سالانه یکبار به منظور ارائه گزارش و تصمیم گیری در مورد فعالیتهای موسسه تشکیل می گردد.
ماده 8: جلسات هیات مدیره با حضور حداقل6 نفر از اعضاء رسمیت می یابد و مصوبات آن با رای 4 نفر قابل اجراء خواهد بود.
ماده 9: بر اساس موافقت اعضای هیات مدیره جلسات مربوط به اعطای تسهیلات به دانشجویان حسب مورد با حضور سه نفر شامل حجت الاسلام شاه فضل، دکتر مصطفایی و دکتر سلامی تشکیل می گردد.
تبصره 1- کلیه ی قراردادها و اسناد تعهدآور موسسه به امضاء سه نفر فوق الذکر معتبر است.
تبصره 2- در جلسات مربوط به اعطای تسهیلات یکی از بازرسان شرکت خواهند نمود.
فصل سوم: امور مالی
ماده 11: به منظور انجام امور دریافت و پرداخت شماره حسابی در بانک رسالت بنام موسسه گشایش می یابد.
تبصره1- کلیه پرداخت ها از طریق چک و با امضای هر سه عضو مذکور در ماده 8 صورت می گیرد.
تبصره 2- معرفی افراد جهت دریافت وام از طریق مکاتبه با بانک عامل انجام می گردد. پرداخت وام بر اساس مقررات بانک صورت خواهد پذیرفت و موسسه در هیچیک از مراحل مربوط به پرداخت وام نقش نخواهد داشت.
این اساسنامه در سه فصل و 11 ماده و در اولین هیات مدیره به تصویب رسید و قابل اجرا می باشد.
والسلام علیکم و رحمه االله