امروز : 30 مهر 1403
  • 1395/01/23 - 09:54
  • 32
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZbaB

آیین تجلیل از افتخار آفرینان قرآنی و فرهنگی دانشگاه برگزار شد

آیین تجلیل از افتخار آفرینان و نخبگان قرآنی و فرهنگی دانشگاه با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت، رییس دانشگاه و جمعی از مسوولین و دانشجویان شامگاه شنبه مورخ 21/1/95 در باغ فین برگزار شد.



آیین تجلیل از افتخار آفرینان و نخبگان قرآنی و فرهنگی دانشگاه با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت، رییس دانشگاه و جمعی از مسوولین و دانشجویان شامگاه شنبه مورخ 21/1/95 در باغ فین برگزار شد.



رئیس مرکز قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین، کسب رتبه های برتر فرهنگی و قرآنی توسط دانشگاه در چند سال اخیر را تبریک گفت و از زحمات صورت گرفته در این راستا تقدیر نمود.



دکتر محمد مهدی بحرالعلوم، تاثیرگذاری فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی را در کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست.



وی، با اشاره به برگزاری جشنواره شانزدهم قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: میزبانی و برگزاری جشنواره شانزدهم از موفق ترین برنامه ها و جشنواره قرآنی وزارت بهداشت بود.



دکتر بحرالعلوم، با اشاره به موضوع پژوهش و برنامه های جدید قرآنی این وزرات گفت: در صورتی که طرح‌ها و پایان نامه‌هایی در خصوص قرآن و طب، سلامت و دین باشد از آن حمایت خواهیم کرد.



وی افزود: یکی از برنامه‌های ما تدوین برنامه پنج ساله بوده که بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را گسترش دهیم و بعد از تصویب نهایی این برنامه سند فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت خواهد شد.



رییس دانشگاه نیز در این آیین، ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان اظهار داشت: این دانشگاه ظرفیت ها و پتانسیل های مناسبی در زمینه فعالیت های قرآنی و فرهنگی دارد.



دکتر محمد حسین اعرابی، با اشاره به اینکه شهر کاشان به عنوان شهر دارالمومنین در کشور شناخته شده، گفت: بنابراین دانشگاه باید از تمام ظرفیت ها در این راستا بهره مند شود.



وی، به برگزاری جشنواره قرآنی در سال 90 به میزبانی دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آن سال به بعد جزء دانشگاه های برتر قرآنی قرار گرفت.



دکتر اعرابی، در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت های فرهنگی دانشگاه اشاره و تصریح کرد: در آخرین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور از دانشگاه علوم پزشکی کاشان به خاطر کسب رتبه های برتر فرهنگی تقدیر شد.



رییس دانشگاه، یکی از دلایل کسب این موفقیت ها را برنامه ریزی مناسب دانست و ادامه داد: تعامل و مشارکت همکاران و دانشجویان نقش بسزایی در این زمینه داشته است.



وی، کسب مقام و رتبه های برتر قرآنی و فرهنگی توسط دانشگاه را توفیق الهی بیان کرد و اظهار داشت: کسب این موفقیت ها باتوجه به فضای موجود در جامعه جای تبریک و تقدیر دارد.



معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه نیز در این مراسم، از تلاش های صورت گرفته در چندین سال گذشته تقدیر و تشکر کرد و این موفقیت ها را حاصل تعامل و مشارکت تمامی همکاران و دانشجویان دانست و از زحمات صورت گرفته در این زمینه تقدیر نمود.



دکتر حمیدرضا گیلاسی، دستورات قرآن را بزرگ ترین چراغ راهنمایی بشر دانست و افزود: انشالله بتوانیم همانطور که در بخش کمی جشنواره ها رشد چشمگیری داشته ایم در ارتقا سطح کیفی برنامه ها نیز موفق باشیم.



برپایه این گزارش، اجرای گروه تواشیح توسط گروه نورالزهرا و تلاوت استاد حاج سید محمد جواد حسینی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال 88  از برنامه های مراسم بود که مورد استقبال حضار واقع گردید.



این گزرش حاکیست: در پایان این مراسم از مقام آوران هفتمین جشنواره کشوری فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی و مقام آوران بیستمین جشنواره کشوری قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.



لازم به ذکر است این برنامه با حضور بیش از 600 نفر از کارکنان، اساتید و دانشجویان در باغ تاریخی فین کاشان برگزار شد.



 



 














  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110021
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم