امروز : 01 آبان 1403
  • 1391/11/17 - 10:26
  • 16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZJKB

امام خمینی (ره) و مردم ایران در سابه ایمان و توکل به خدای بزرگ توانستند رژیم شاهنشاهی را سرنگون کنند .

جلسه هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید حمید روحانی و با موضوع بررسی تاریخ انقلاب اسلامی در تاریخ دوشنبه 16/11/91 برگزار گردید .



جلسه هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید حمید روحانی و با موضوع بررسی تاریخ انقلاب اسلامی در تاریخ دوشنبه 16/11/91 برگزار گردید .



حجت الاسلام سید حمید روحانی ضمن تبریک فرارسیدن 35 سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بیان ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) که توانستند چنین تحول عظیمی را بیافرینند پرداخت .



وی ویژگی های شخصیتی امام راحل (ره) و ملت ایران را از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب دانست و در بیان ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) ، خوسازی و از خود رستن را به عنوان اولین و مهمترین بعد شخصیتی ایشان برشمرد و افزود : امام راحل در زمینه خوسازی به مرحله ای رسیده بود که نه تنها از بند دنیا و زندگی دنیوی رسته بود بلکه اگر از ایشان تعریف و ستایش می شد ،‌ناراحت می شدند .



مورخ بزرگ انقلاب اسلامی ایران ، توکل امام خمینی (ره) به خدا و و اینکه امام (ره) هیچ کس را مطلق نمی دانستند را از دیگر خصوصیات ایشان نام برد و ادامه داد : امام خمینی (ره) هیچ کس را مطلق نمی دانست . ایشان در مواجهه با مشکلات با اطرافیان مشورت می کرد اما نهایتاً خود به تنهایی تصمیم می گرفت و اجازه نمی داد که هیچ کس در ایشان نفوذ کند .



رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ، حادثه مدرسه فیضیه در سال 1342 را سرمنشأ مبارزات بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد : امام (ره) از همان آغاز حرکت خود یعنی در سال 1342 و بعد از یورش نظامیان حکومت شاه به مدرسه فیضیه قم ، هدفشان براندازی نظام شاهنشاهی بود و این نهضت در سایه روشنگری های ایشان و ملت مسلمان ایران به پیروزی دست پیدا کرد . هیچ کس تصور نمی کرد ملتی با دست خالی و با نیروی ایمان و توکل به خدا رژیم تا دندان مسلح پهلوی را سرنگون کند و این امر جز در سایه ایمان به خدا تحقق پیدا نمی کند .



به گفته وی امام و انقلاب توانستند دست ابرقدرتها را که باعث شده بودند شخصیت و قدرت انسانی را از ملت ما سلب کنند را کوتاه کرده و خودباختگی و عدم استقلال را از بین بردند.



حجت الاسلام والسملمین در پایان سخنان خود به بیان خاطراتی که با امام خمینی داشتند پرداخت و جلسه بصورت پرسش و پاسخ پایان یافت .



عکس های مراسم

























 



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109539
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم