امروز : 28 مهر 1403
  • 1400/11/04 - 14:24
  • 43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z1mC

برگزاری نشست ویژه خواهران به مناسبت مراسم میلاد حضرت زهرا (س)

مراسم میلاد دخت نبی اکرم حضرت زهرا سلام اله علیها و بزرگداشت مقام مادر و روز زن در تاریخ یکشنبه 1400/11/3 بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در سالن طبیب دانشکده پزشکی با حضور سرکار خانم نصیری برگزار گردید.



مراسم  میلاد دخت نبی اکرم حضرت زهرا سلام اله علیها و بزرگداشت مقام مادر و روز زن  در تاریخ یکشنبه  3/11/1400 بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در سالن طبیب دانشکده پزشکی با حضور سرکار خانم نصیری برگزار گردید.



خانم نصیری ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) به بیان نکاتی از زندگی گوهربارشان پرداختند  .در ادامه ایشان گفتند 



زنان عالم سه برهه و الگو داشته اند:



1-     زن سنتی که کاملا خانه نشین بوده هیچ کاری به اجتماع و ...نداشت



2-     زن الگوی دوم که به دلیل مدرنیته و آزار جنسی با همه چیز مبارزه میکرد مثل نهضت فمینیسم که اعتقاد دارند زن نباید بچه دار شود ازدواج کند هر دو گروه افراط و تفریط داشت



3-     زن الگوی سوم زن انقلاب اسلامی است که امام خمینی ره او را معرفی کرد زنی که بین الگوی اول و دوم تعادل ایجاد کرده نقش مادری- همسری داشته و دارای  فعالیت اجتماعی است  مثل زنان کارمند که هر سه نقش را با هم دارند.



مثال این گروه مادران شهدا هستند حضرت فاطمه زهرا(س)  است که با شرایط بارداری دست از فعالیت اجتماعی و حمایت رهبرش برنداشت و حضرت زینب که در شرایط سخت روز عاشورا مواظب همه بود.



ایشان در ادامه بیان داشتند :خداوند در قران کریم میفرماید ما شما انسانها را در رنج آفریدیم .هیچ کس در این دنیا نیست که در زندگی  مشکل نداشته باشد همه انسانها یه مشکل و درد و زخمی در زندگی دارند



در این میان ما به عنوان یک انسان بالغ و خودساخته و به اصطلاح مچور، باید مشکل را بررسی کنیم برایش راه حل پیدا کنیم و در غیر این صورت به شکلی با آن کنار بیاییم و بسازیم.



وقتی تمام مقالات و پژوهشها و  تمام نظریه ها و ... موجود را بررسی میکنید میبینید میگوید در شرایط سخت و مشکل دار و حاد زندگی بروید و با مشکلتان کنار بیایید .



در اسلام عصاره تمام آنچه در این خصوص آمده فقط یک کلمه است و آن هم این است که انسان باید انعطاف پذیر باشد.



این مشاوره خانواده در پایان اظهار داشتند : در یک خانه محور حال خوب ،مادر است.  مادر میگوید من باید حالم خوب باشد که حال بقیه را خوب کنم  چرا که مادر محور آرامش است



مادر شبیه هیچ کس نیست شبیه خودش است برای این هم بهشت زیر پای مادران است این مادر است که در شرایط بد در خانواده میتواند حال همه را خوب کند .



در پایان نشست به قید قرعه به دو نفر از خواهران شرکت کننده هدیه ای به رسم یادبود اهدا گردید.





  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110638
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم