امروز : 29 مهر 1403
  • 1399/09/01 - 09:24
  • 41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZoZC

بسیجی عشق و اراده و اعتقاد و باور و فداکاری و اطاعت پذیری است

بسیج ثمره طیبه و شجره پاک و پاکیزه‌ای است که به وسیله امام خمینی (ره) غرس شد و با نفس گرم امام تداوم پیدا کرد و امروز به برکت و همت مقام معظم رهبری برگ و بار آن برای ما آشکار است و می توانیم اثرات آن را مشاهده و درک کنیم.




بسیج سرمایه معنوی سیاسی و اجتماعی کشور است و امام راحل که پایه‌گذار اقدامات نو فراوانی در جامعه بود، بسیج را زنده کرد.



امام راحل که درک درستی از آینده داشت، انقلاب را بزرگ، وسیع، پرثمر و پر اثر در سطح جهان می‌دانست و مشخص است که چنین انقلابی دشمنان فراوانی خواهد داشت و چنین دشمنانی نیاز به مقابله دارد.



امام (ره)، انقلاب اسلامی را بر اساس امت محوری تنظیم و ترسیم کرده بود و با اینکه در کشور سپاه و ارتش وجود داشت اما برای دفاع از انقلاب بسیج را ایجاد کرد.



همه اقشار، مردم و طبقات به عنوان مدافع انقلاب هستند و بر اساس این نگرش بسیاری از افراد بسیجی هستند.



کسانی که از انقلاب دفاع کرده چه در خارج و چه در داخل، بسیجی هستند و بسیج یک باور و یک فرهنگ و اعتقاد بوده در هرجایی ساختار آن قابل تنظیم و تعدیل است.



بسیجی در سیل، زلزله، روستا، شهر،کرونا و غیره ساختاری متناسب با آن موقعیت برای خود رقم می‌زند و یک میدان عمل وسیع دارد.



فرهنگ و باور بسیجی همه جا همراه افراد است و بسیج امروز خوشنام و خوش آوازه و بلند آوازه بوده و نام نیکی از خود برجای گذاشته است.



 با این اندیشه و نگرش همه می‌توانند بسیجی باشند، بازاری، کسبه، دولت، مجلس، دانشگاه، حوزه و غیره، قبل از اینکه شغل و کار خود را انجام دهند، بسیجی هستند.



بسیج ثمره طیبه و شجره پاک و پاکیزه‌ای است که به وسیله امام خمینی (ره) غرس شد و با نفس گرم امام تداوم پیدا کرد و امروز به برکت و همت مقام معظم رهبری برگ و بار آن برای ما آشکار است و می توانیم اثرات آن را مشاهده و درک کنیم.



هویت متعالی بسیج، مولفه مهم تمدن سازی و حذف نظام سلطه در جهان است.



قوام و بقای نظام مقدس اسلامی به برکت هویت و تفکر بسیجی و مردمی و خون شهدای بزرگوار در قامت گفتمان ولایت مطلقه فقیه است.



شهدا با بصیرت و آگاهی برای حراست از مبانی دین، به میدان نبرد شتافتند،شهدا با الهام از قرآن و عترت و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) جان خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کردند و امروز ثمرات این خون های پاک را در صدور گفتمان انقلاب اسلامی در جهان و چگونگی تضعیف جبهه استکباری به وضوح می بینیم.



با توجه به این ایثار و جانفشانی ها، امروز اصل ولایت مداری و تکلیف گرایی در این جنگ تمدنی اقتضا می‌کند که از ارزش های اسلامی و میراث امام و شهدا در ساحت علم و عمل، حراست کنیم و افزون بر تجلیل از مقام شامخ آن ها، فرهنگ بسیج و ایثار و شهادت را زنده و پر رنگ تر کنیم.



کشوری که جهاد و شهادت و فرهنگ ایثار و بسیجی دارد همیشه عزت‌مند و سرفرازو پیروز خواهد بود و این درسی است که همگی از سیدالشهدا(ع) و فرهنگ نبوی و علوی گرفته ایم.



 




  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110489
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم