امروز : 01 آبان 1403
  • 1391/09/15 - 12:39
  • 39
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZiKB

جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه برگزار شد .

جلسه هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه با موضوع الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی با حضور حجت الاسلام علی کشوری در تاریخ سه شنبه 14/9/91 برگزار گردید .



جلسه هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری و با موضوع الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی در تاریخ سه شنبه 14/9/91 در سالن دکتر قریب دانشکده پزشکی برگزار گردید .



حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری در بازنگری جوامع جهانی دو نمونه را عنوان کرد . نمونه اول تشکیل جامعه ملل بعد از جنگ جهانی اول که در صد سال قبل اتفاق افتاد و نمونه دوم همان دوره کنونی جوامع بشری است . دوره ای که اکنون در آن قرار داریم و ‌دوره مدیریت سازمان ملل نام دارد و این سازمان یک مدیریت جهانی همه جانبه را درست کرده است .



وی با اشاره به پیشنهاد جمهوری اسلامی مبنی بر ایجاد یک نظام جدید بر جهان اظهار داشت : ما می خواهیم قبل از ظهور حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه) یک نظام اسلامی بر جهان حاکم کنیم که این نظام جدید بدون مفهوم اسلامی هیچ معنی ندارد و ما ویژگی های سبک زندگی اسلامی را به جهان پیشنهاد می کنیم .



وی افزود : عدم پذیرش نظم جهانی در جمهوری اسلامی ایران ،‌از اوایل انقلاب بصورت عملی اتفاق افتاد و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی مخالف بحث مسئله تقسیم کشورها به دو دسته در حال توسعه و یا توسعه یافتگی و غیره می باشد .



ایشان با اشاره به پیشرفت الگوی اسلامی ایرانی ‌گفت : ما برای رسیدن به هدفمان یک نقشه راه برای پیشرفت الگوی اسلامی ایرانی داریم و برای تحقق کامل این نقشه حداقل 30 سال زمان نیاز داریم .



پژوهشگر الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی ادامه داد : ما بدون این الگو نمی توانیم انقلاب اسلامی را ادامه دهیم و در نظم جهانی نوین منحل می شویم که در این صورت ظاهر و نماد انقلاب ما اسلامی بوده اما در باطن ، تفکرات غربی بر ما حاکم خواهد شد مانند جمهوری افغانستان .



وی با اشاره به جهت نظام جمهوری اسلامی گفت : اگر مسئله جهت در ذهن ما حل شده باشد ، هر موضوعی که در فضای گفتمان انقلاب اسلامی مطرح می شود در جهت انقلاب اسلامی خواهند بود .



حجت الاسلام علی کشوری ‌مبنای حرکت نظام ،مراحل حرکت نظام و موضوع انتقال از هر مرحله به مرحله دیگر را از مهمترین عناوین تبیین جهت برشمرد و تبیین مبنای حرکت انقلاب اسلامی را به سه گروه تقسیم کرد :



1 – نقد و بررسی مبنای فعالیتهای اجتماعی جریان روشنفکری (اصلاح قرائت دینی) مانند سروش



2 – نقد و بررسی مبنای فعالیتهای اجتماعی اسلامی سنتی (تبلیغ هویت اسلامی) . یعنی عمل نمی کنند بلکه فقط تبلیغ می کنند و فعل اجتماعی شان را در سطح تبلیغ متوقف می کنند .



3 – مبنای حرکت انقلاب اسلامی (تحقق شاخص های هویت اسلامی نه هویت مدرن)



وی افزود : نظام جمهوری اسلامی دو مبنای قبلی را نمی پذیرد و ایده محوری نظام ، محقق کردن هویت اسلامی است نه فقط تبلیغ کردن آن .



در ادامه ایشان مرحله انقلاب اسلامی ، مرحله نظام اسلامی ،‌مرحله دولت اسلامی ، مرحله جامعه اسلامی و مرحله تحقق امت اسلامی را از مهمرین مراحل تبیین تحقق مبنا برشمرد و اظهار داشت ما دو مرحله اول را طی کرده ایم و اکنون در مرحله دولت اسلامی هستیم .



پژوهشگر الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی ، تبیین موضوع انتقال از مرحله انقلاب اسلامی به مرحله نظام اسلامی را مسئله ولایت فقیه دانست و بیان کرد این مسئله توسط امام خمینی (ره) انجام شد و همچنین جنگ تحمیلی را عامل انتقال از مرحله تظام اسلامی به مرحله دولت اسلامی عنوان کرد .



ایشان الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی را مهمترین عامل در تبیین انتقال از نظام اسلامی به مرحله جامعه اسلامی دانست و گفت توانمند کردن دولت اسلامی بستگی به این الگو دارد . 



در پایان ایشان درخصوص نقشه الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی توضح داد و افزود : در این نقشه 27 راه پیشنهاد داده شده است که اگر هر کدام از این 27 کلان مأموریت تحقق پیدا کند ،ساختار جامعه ما توانمند می شود .



عکس های مراسم

























 


 


 


 



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109515
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم