امروز : 30 مهر 1403
  • 1393/09/17 - 12:08
  • 46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZK7B

داشتن ذهن و افکار مثبت باعث نشاط ،‌ شادی و رضایت درون می شود .

دومین نشست از سلسله نشست های گفتگوی جوانی با موضوع «نشاط جوانی» با حضور استاد آقاجانی در تاریخ شنبه 93/9/15 در محل سالن اجتماعات دکتر قریب دانشکده پزشکی برگزار گردید .



در ابتدای جلسه ، حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به قرآن و احادیث تعریف مختصری از نشاط ارائه داد و گفت : هر چیزی که موافق طبع انسان باشد ، نشاط نامیده می شود . عوامل درونی و عوامل بیرونی هر دو در نشاط آدمی تآثیر می گذارند . اگر ما بخواهیم فرد با نشاطی باشیم باید بیشتر روی عوامل درونی خود تمرکز کنیم چون اگر ما درون خود را اصلاح نکنیم نشاط کمتری خواهیم داشت . ما می توانیم با عوض کردن طبع و خلق و خوی خود به نشاط بیشتری دست پیدا کنیم .



 



محمد آقاجانی نیز در این نشست تعریف کوتاهی از نشاط داشت و اظهار داشت کسانی که از خوشی های ساده و لذت های کوتاه رضایت دارند نسبت به بقیه افراد خوشبخت تر هستند . کسانی که هیجانات مثبت و منفی زندگی را می پذیرند و با آن کنار می آیند و در راستای این هیجانات مثبت و منفی گام برمی دارند ،‌افراد بانشاطی هستند . این افراد به خاطر اتفاقات و هیجانات منفی خود را سرزنش نمی کنند و از هیجانات مثبت برای رشد و تعالی و کمال ، نهایت استفاده را می برند .



 



به گفته وی حرکت در مسیر اهداف ، قبول کردن آن چیزی که هستیم ، حضور یک شخص دیگر در زندگی ، صبر و کار و تلاش زیاد ، رها کردن افکار منفی و فکر نکردن به آنها و عبور از گذشته را از مهمترین عوامل به وجود آمدن شادی و نشاط در انسان دانست .



 



محمد آقاجانی تصریح کرد : ما باید افکار و ذهنیات منفی را از ذهن و درون خود پاک کنیم زیرا این افکار منفی و بیهوده باعث ویرانی شخصیت فرد می شوند . همچنین ما باید گذشته و اتفاقاتی که در گذشته برای ماه روی داده است را فراموش و رها کنیم و با انرژی منفی که روی ذهن و روان ما می گذارند مبارزه کنیم و در عوض به اهداف و افکار مثبت فکر کنیم .  



 



وی اظهار داشت : ما باید زمانی را صرف خودشناسی و شناختن خود بکنیم و اگر می خواهید به رویاهاتان برسید افراد بازنده و کسانی که دارای افکار منفی هستند را از خود دور کرده و ارزش واقعی خود را دریابید و خود را با افراد موفق و جسور هماهنگ کنید و مانند آنها عمل کنید .



 



به گفته وی ،‌اگر می خواهید موفق تر باشید باید روی خود سرمایه گذاری کنید و به خودتان ایمان داشته باشید و خود را بشناسید و زمان زیادی را صرف مطالعه و کتاب و کتابخوانی کنید . شما باید اولین گام را با اقتدار و با افنخار برداشته زیرا اولین قدم در کسب موفقیت ما تأثیر بسزایی دارد .



 



محمد آقاجانی در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست تعدادی از جملات تآکیدی مثبت را در ذهن خود یادداشت کرده تا در هنگام آشفتگی آنها را به یاد بیاوریم . ما باید ذهن و افکار مثبت داشته باشیم زیرا افکار ما روی اعمال ما تأثیر مستقیم دارد . وقتی به چیزهای مثبت فکر میکنیم باعث لبخند و شادی و نشاط ما می شود .  



 



گفتنی است این سلسله نشست ها به همت کانون جوان و اندیشه نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه به صورت هفتگی برگزار می گردد . 














نشست نشاط در جوانی

نشست نشاط در جوانی

نشست نشاط در جوانی

نشست نشاط در جوانی

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109882
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم