امروز : 27 مهر 1403
  • 1402/08/13 - 13:58
  • 39
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • /ZbuC

دانشگاهیان توطئه موجه‌سازی چهره رژیم صهیونیستی را خنثی کنند

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: رژیم صهیونیستی بسیاری از رسانه‌های جهان را کنترل می‌کند تا چهره‌ای موجه از خودش نشان دهد اما و تبیین چنین مسائلی از وظایفی مهمی است که بر عهده دانشگاهیان قرار دارد.



معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: رژیم صهیونیستی بسیاری از رسانه‌های جهان را کنترل می‌کند تا چهره‌ای موجه از خودش نشان دهد اما و تبیین چنین مسائلی از وظایفی مهمی است که بر عهده دانشگاهیان قرار دارد.



به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور؛ معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره نقش نخبگان و دانشگاهیان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مخصوصا مردم غزه پرداخت و گفت: یکی از دلایل اصلی اقدام نظامی اخیر حماس علیه رژیم صهیونیستی این است که گروه حماس به خوبی می‌داند که بعد از قریب به پانزده سال محاصره مردم در غزه، هیچ تصویر روشنی از آینده این محاصره وجود ندارد بنابراین نمی‌توان تصور کرد که مردم همین‌طور شرایط را تحمل کنند چراکه ممکن است در آینده شرایط مردم بهتر شود بلکه واقعیت امر این است که شرایط محاصره، روزبه‌روز در حال بدتر شدن و تنگ‌تر شدن است و کنترل دیوارها، تأسیسات و گذرگاه‌ها دائماً بیشتر می‌شود.



دلایل حمله اخیر حماس به رژیم صهیونیستی

وی افزود: طبیعی است که گروه حماس به عنوان مجموعه‌ای که در آنجا مستقر است و می‌خواهد از فلسطینیان دفاع کند و روش مسلحانه را هم برای این مبارزه خودش انتخاب کند باید در این شرایط تصمیم بگیرد که آیا باید آرام آرام در این زندان بزرگ بدون سقف غزه و با همان شرایط قبلی باقی بماند و مردم مظلوم غزه هم روزبه‌روز شرایط‌شان بدتر شود تا اینکه در نهایت به شکل مظلومانه‌ای به شهادت برسند یا اینکه باید کاری برای پایان دادن به این وضعیت انجام دهند؟ در نهایت جمع‌بندی گروه حماس این است که ما باید مقاومت کرده و با دشمن صهیونیستی مبارزه کنیم و ضربه‌ای اساسی به آن بزنیم تا اینکه آنها را عقب رانده و از آنها امتیاز بگیریم.



حجت‌الاسلام فاطمی‌پور بیان کرد: طبیعتاً بعد از مدت‌ها برنامه‌ریزی و طراحی برای حمله به رژیم صهیونیستی، در نهایت شاهد بودیم که در پانزدهم مهرماه، حمله‌ آنها به نتیجه رسید و یک ضربه جدی به رژیم صهیونیستی وارد شد. همه رفتارهایی که امروزه از رژیم صهیونیستی بر علیه مردم غزه مشاهده می‌کنیم به خاطر شدت و کاری بودن ضربه‌ای است که به آن وارد شده است چون اسرائیل هرگز چنین ضربه شدیدی با این‌همه کشته و اسیر نخورده بود و تا الان این سطح از فرار نظامیان این رژیم را شاهد نبوده‌ایم بنابراین رژیم صهیونیستی به شرایطی رسیده است که می‌خواهد هر طور شده از حیثیت خود دفاع کند.



تلاش رژیم صهیونیستی برای نشان دادن چهره موجه از خود

 معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: اما واقعیت امر این است که دست‌وپا زدن در خون مردم، روزبه‌روز چهره این رژیم غاصب را برای جهانیان نمایان می‌کند. سال‌هاست که رژیم صهیونیستی سعی کرده است که یک یقه سفید و دستان تمیز از خودش به مردم جهان نشان دهد. در این راستا بسیاری از رسانه‌های جهان و جریانات مختلف و کشورها و قطعنامه‌های بین‌المللی را کنترل کرده است و همه این رفتارها با این هدف بوده که چهره‌ای موجه از خودش نشان دهد اما شدت عملیاتی که اخیرا گروه حماس بر علیه این رژیم انجام داد باعث شده که اسرائیل مجبور به بمباران بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و ویران کردن خانه‌ها شود و به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم در این ایام هزاران زن و کودک توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شده‌اند و تبیین چنین مسائلی از وظایفی مهمی است که بر عهده دانشگاهیان قرار دارد.  



وی با اشاره به آسیب رژیم صهیونیستی به زنان و کودکان فلسطین گفت: آن کسانی‌که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند عمدتاً از نیروهای حماس نیستند بلکه از مردم عادی و بی‌پناه فلسطین هستند که سلاحی در اختیار نداشته و پناهی هم ندارند. از سوی دیگر رژیم صهونیستی، برق و آب را بر روی مردم غزه قطع کرده و اجازه تحویل دارو به آنان را نمی‌دهد. در این شرایط آسیب اصلی فقط برای زنان و کودکان بی‌دفاع است. اثر این وضعیت این است که مردم دنیا می‌فهمند که چه اتفاقاتی در فلسطین و غزه در حال رخ دادن است.



لزوم روشنگری درباره جنایات صهیونیست‌ها

حجت‌الاسلام فاطمی‌پور با اشاره به نقش نخبگان و دانشگاهیان در قبال آرمان فلسطین و حمایت از مردم غزه تأکید کرد: قطعا اساتید، نخبگان و دانشجویان باید در زمینه روشنگری و تبیین جنایات، سفاکی و خونریزی اسرائیل و ظلم و خیانت‌های آن و همچنین خیانت‌های برخی دولت‌های عربی در حق ملت فلسطین اقدام کنند. همچنین دانشگاهیان باید در این عرصه اقدام به گفتمان‌سازی کرده و این گفتمان را بین مردم کشور و همچنین بقیه مردم دنیا ترویج کنند. صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند تا جنایات آنها هیچ نمود بیرونی نداشته باشد و در عرصه جهانی به آنها پرداخته نشود اما چنین اقدامی از سوی نخبگان و دانشگاهیان باعث می‌شود جنایات آنها برملا شود.



وی گفت: نخبگان و دانشگاهیان باید همواره در جبهه حق قرار داشته باشند و ظلم‌ و جنایت و خونریزی در هر نقطه‌ای از دنیا را تبیین و برملا کنند. در شرایط کنونی هم تبیین جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین باعث می‌شود که فشاری جهانی بر روی این رژیم اعمال شود و همین امر می‌تواند نقش مؤثری در حمایت از فلسطینیان ایفا کند. در همین ایام اخیر مشاهده می‌کنیم که در بسیاری از کشورهای دنیا، مردمانی برای حمایت از فلسطینیان به خیابان آمده‌اند و حتی برخی از یهودیان نیز این جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی را محکوم می‌کنند.



معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان تأکید کرد: دانشگاهیان باید کمک کنند که این فشارها علیه رژیم صهیونیستی سنگین‌تر شده و جبهه‌ای که علیه آن شکل گرفته نیز مستحکم‌تر شود تا ان‌شاء‌الله روزی فرا برسد که بتوانیم این غده سرطانی را به گونه‌ای جراحی و در نهایت از این منطقه حذف کنیم





 



 



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 111104
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم