امروز : 28 مهر 1403
  • 1401/02/31 - 10:34
  • 41
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • /Z1nC

دختران هیئات دانشجویی دانشگاه‌های کشور در مشهد گرد هم آمدند

نخستین گردهمایی دختران هیئات دانشجویی کشور با عنوان «نورالهدی» و محوریت جهاد تبیین به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد. در قالب این گردهمایی، بانوان مسئول هیئت‌های مذهبی دانشگاه‌های کشور طی دوره‌ای سه روزه در مجتمع امام رضا (ع)، به هم اندیشی و هم افزایی پیرامون شبکه مسائل هیئت و نحوه تحقق شعار «جهاد تبیین» پرداختند.



نخستین گردهمایی دختران هیئات دانشجویی کشور با عنوان «نورالهدی» و محوریت جهاد تبیین به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد. در قالب این گردهمایی، بانوان مسئول هیئت‌های مذهبی دانشگاه‌های کشور طی دوره‌ای سه روزه در مجتمع امام رضا (ع)، به هم اندیشی و هم افزایی پیرامون شبکه مسائل هیئت و نحوه تحقق شعار «جهاد تبیین» پرداختند.



هیئت‌های دانشجویی برنامه ساز و مطالبه گر باشند



حجت الاسلام سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها، در آیین افتتاحیه این گردهمایی، پیرامون الزامات بایسته‌های کار تشکیلاتی به ایراد سخن پرداخت..



مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ضمن هشدار نسبت به عواقب جبران ناپذیر غفلت از جنگ رسانه ای، به وصیت شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به مراجع تقلید اشاره کرد و گفت: در این وصیتنامه آمده است که حضرات آیات، سرباز شما از بالای برج دیده بانی به شما می‌گوید که اگر جمهوری اسلامی آسیب ببیند کل اسلامی که شما سالیان سال برایش، استخوان خورد کرده اید، آسیب خواهد دید و اثری از آن باقی نخواهد ماند.



لزوم ارتقای بینش و تغذیه فکری مناسب برای روشنگری



وی اضافه کرد: حاج قاسم در ادامه تأکید می‌کند که جمهوری اسلامی، حرم است و دفاع از این حرم بر هر کسی مسلّم و واجب می‌باشد



تمدن سازی در گرو خودسازی است



حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم، سه مرحله، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را مأموریتی خطیر قلمداد کرده اند، ادامه داد: شرط نخست برای رسیدن به تمدن اسلامی، این است که از خودمان شروع کرده و خودسازی کنیم، زیرا اگر به تهذیب نفس و رشد خود رسیدگی نکنیم، نمی‌توانیم برنامه درستی برای دیگری داشته و مؤثر باشیم؛ همان‌گونه که حاج قاسم ابتدا به تهذیب نفس خود رسید و بعد به گستره جهان اثرگذار شد.



با سند و مدرک امید بدهید



مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن می‌خواهد امید را از مردم بگیرد پس وظیفه ما پمپاژ امید به جامعه و دانشگاه‌ها است وی با اشاره به توطئه دشمنان در ناامن کردن و ترور‌های بعد از انقلاب اسلامی و شیطنت‌های مداوم دشمن در سال ۸۸، ۹۸ و بزنگاه‌های مختلف، بر لزوم تبیین و روشنگری این رخداد‌ها برای مردم تأکید کرد.  



ضرورت دانش افزایی و مطالعات جمعی



مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه بر ضرورت تشکیل حلقه‌های مباحثه و مطالعاتی و جمع‌خوانی کتبی همچون جعبه سیاه، معجزه تولید، جهاد تبیین، نظام حقوق زن و خاطرات اردشیر زاهدی، توسط دانشجویان تأکید کرد



مهمترین راهکار عنوان شده توسط مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در پاسخ به مطالبات این نشست، هم افزایی و مطالعه گروهی و همزمان بین هیئت‌های مذهبی با یکدیگر بود چرا که بر این اساس به درستی می‌توان در مقابل شبهات ایستادگی کرد و به نتیجه فهم مشترک و تحقق هدف جهاد رسید.



ضرورت‌ها و لوازم تشکیلاتی شدن هیئت/ هیئت، ستاد برگزاری مراسمات نیست



در نوبت بعد از ظهر این گردهمایی نیز حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، در تبیین اهمیت و کارکرد‌های زندگی جمعی سخن گفت



هیئت یعنی شبکه سازی و جریان سازی



وی با اشاره به اینکه متقاعدسازی افراد در شبکه با متقاعدسازی آن‌ها از طریق تبلیغات، متفاوت است، جریان سازی را از کارکرد‌های شبکه و تشکیلات برشمرد



هیئت‌های بانوان اصالت خود را حفظ کنند/ شغل هیئتی‌ها مسئولیت پذیر کردن افراد است



استاد حوزه و دانشگاه خطاب به بانوان هیئات دانشجویی خاطرنشان کرد: از همان دوران صدر اسلام، اولین هیئت‌ها زنانه بوده است لذا خود را فرع جلسات مردانه ندانید، اصولا به اقایان کار نداشته باشید و برای مجالس هیئات خود اصالت قائل شوید.



لزوم تقویت تعامل میان راهبران/ در تشکیلات، همه قوی و توانمند هستند



وی توان تحمل و تعامل با یکدیگر به ویژه میان راهبران هیئت را سومین مولفه تشکیلاتی شدن هیئت دانست و گفت: وقتی این مهم در راهبران هیئت نباشد، ترجیح می‌دهند به جای افراد قوی، با افراد ضعیف کار کنند در حالی که تشکیلات یعنی گروهی از افراد توانمند که بااینکه هر یک می‌توانند ۱۰ هیئت را راهبری کنند.



مدل زندگی جمعی اسلام، مردمی‌ترین ساختار اجتماعی است/اسلام دین تشخیص است نه تکلیف



استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مدل زندگی جمعی اسلام، صدای مدعیان غرب را ساکت می‌کند چرا که مردمی‌ترین ساختار اجتماعی است،



حجت الاسلام پناهیان، رشد فردی و سیاسی را از دیگر ویژگی‌های کار تشکیلاتی برشمرد .



هیئت باید سیاسی باشد



استاد حوزه ودانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: کار سیاسی به معنای کلی آن همیشه باید در هیئت باشد؛ اصولا هیئت نمی‌تواند سیاسی نباشد؛ در هیئت باید به مقوله قدرت توجه داشت، زیرا ائمه اطهار (ع) را به خاطر حفظ قدرت، کشتند بنابراین نمی‌شود هیئتی‌ها قدرت طلبی را متوجه نباشند، اما این سیاسی بودن به معنای داشتن تحلیل و تبیین سیاسی است نه ورود به مصادیق.



جهاد تبیین، فریضه‌ای قطعی و فوری است/ خیلی‌ها دلشان برای انقلاب می‌سوزد، اما حاضر به دفاع نیستند



پایان بخش برنامه‌های روز نخست این گردهمایی نیز سخنرانی حجت الاسلام حسین راجی، مدیر اندیشکده سعداء بود که با اشاره به مظلومیت جهموری اسلامی در عین قدرتمندی، جهاد تبیین را فریضه‌ای قطعی و فوری دانست.



وی خاطرنشان کرد: در نخستین گام جهاد تبیین، باید دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب در برهه کنونی بر جهاد تبیین تأکید دارند و در وهله بعد بدانیم دقیقا چه چیزی را باید تبیین کنیم در غیر این صورت، جهاد تبیین هم ناخوداگاه مانند سایر محور‌های موردتأکید رهبری، به حالت ابتذال کشیده می‌شود.



در اوج مبارزه منطقی هستیم/ جهاد تبیین مهمترین کار جریان انقلابی است



حجت الاسلام راجی با بیان اینکه ما در برهه کنونی، در اوج مبارزه منطقی با دشمن هستیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، حداقل چهارسال پیش در مشهد، مسئله تبیین را مطرح کرده و فرمودند امروز مهمترین چالش کشور ما یک چالش ذهنی است که سبب شد کتاب صعود ۴۰ ساله نوشته شود و بر این اساس، مهمترین کار جریان انقلابی نیز مقابله ذهنی با این چالش است.



 



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110695
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم