امروز : 30 مهر 1403
  • 1396/05/17 - 09:27
  • 50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZidB

در سومین روز از طرح ضیافت عنوان شد :

کاربران فضای مجازی صاحب هویت مجازی شده اند .باید به کاربران فضای مجازی نگاهی آینده نگر داشت .



گزارش روز سوم طرح ضیافت



جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط  حجت الاسلام علیرضا شاه فضل  و سخنانش ایشان در خصوص تهاجم فرهنگی آغاز شد و در ادامه کلیپی از سخنان گهربار مقام معط رهبری در خصوص بحث کلاس پخش گردید .



مدرس طرح آقای مهدی سیدی کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی در خصوص سبک زندگی و شبکه های اجتماعی و آسیب های فضای مجازی صحبت نمودند .



وی با اشاره اینکه  سخنان گهربار مقام معظم رهبری در این خصوص گره گشا می باشد به بیان برخی از سخنان معظم له پرداختند  و در ادامه به مرور فضای مجازی پرداختند .



ایشان گفتند : فضای مجازی ماهیت چند لایه ای دارد .پیچ در پیچ است و قابل تفکیک نیست و بطور کلی داری شش لایه است که شامل زیرساختهای ارتباطی یا همان فیبرهای نوری ,اپراتورها که کار توزیع فضای ایینترنت را به عهده دارند, IPها که شامل کدهای شناسایی هستند , سرویس و خدمات مانند مرورگرها , محتوا مانند متن.عکس.صوت و...



وی افزود : اکنون کاربران فضای مجازی صاحب هویت مجازی شده اند و زندگی دومی پیدا نموده اند. کاربر باید آموزش بببیند و بلد باشد در برابر رسانه چه کند . نسل جدید ما زود باور است و خیلی زود فریب می خورد اکنون ما با نسلی جدید روبرو هستیم که قائل به آرامش است . نسلی بشدت غیر سیاسی است . باید به کاربران فضای مجازی نگاهی آینده نگر داشت .



آقای سیدی در  ادامه اذعان داشتند کمتر کسی است که تفاوت بین نسل ها را کتمان کند .نسل ها کاملا منطبق نمی شوند منقطع هم نمی شوند , گسست  نسلی داریم نسل ها از همدیگر دور می شوند حرف یکدیگر را نمی فهمندچون شکاف نسلی داریم مولفه های مشترکی ندارند این عدم تفاهم آسیب ایجاد می کند . این نسل  شهروندان دیجتال هستند ,نسل گوگل و یا به عبارتی دیجیتال زادگان  ,در گریسی در آرمان و اهداف دارند در مفاهیم و الگوها و همین طور دگردیسی در ظواهر و پوششها و انتظارات آنها از زندگی و...



مدرس طرح  سپس خصوصیات نوجوا نان و جوانان را با تقسیم بندی دهه هفتاد و دهه هشتادی ها برشمردند .




انتهای جلسه با پرسش و پاسخ با اساتید همراه بود

.


 




 




  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110199
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم