امروز : 01 آبان 1403
  • 1392/02/22 - 10:00
  • 30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZnLB

سلام بر ماه رجب، ماه بارش باران مهر و محبت الهی .



سلام بر ماه رجب





سلام بر ماه رجب، ماه پیوند بندگان با معبود مهربان، ماه بارش باران مهر و محبت الهی، ماه رسیدن به سر منزل مقصود، و ماه انس شب زنده‏ داران همیشه بیدار با محبوب و معبود بی‏ همتا.

سلام بر هلال رجب که آمدنش مژده پایان اندوه است و بدر آنْ یادآور تولد ماه تمام، امام همام و حیدر کرّار و پایانشْ نوید رهایی بشر از جهل و نادانی، شکوفایی اخلاق انسانی، بعثت آن بزرگْ مرد تاریخ برای همیشه زمان.

سلام بر بهار مناجات و بندگی. سلام بر نجوای شبانه اهالی رجب. سلام بر شب‏های رجب که پذیرای زاهدان است و سلام بر روزهایش که میزبان عاشقان وصال الهی است و سلام بر لحظه لحظه رجب که شاهد ذکر ذاکران است.



اهالی رجب

اهالی رجب، مردان و زنان با ایمانی‏ اند که آرزویی جز وصال یار ندارند و اشتیاقی غیر از دیدارْ در آن‏ها نیست. ذکرشان اللّه‏، کارشان للّه و هدفشان کسب خشنودی پروردگار است. «رجبیّون» قصدی جز رضوان الهی ندارند.

بهشت آنان توجه محبوب است و دوزخشانْ حرمان یاد او. آن‏گاه که یارشان به اشک شوقی آن‏ها را می‏ نوازد، برایشان از آن‏چه در دنیاست بهتر و خوش‏گوارتر است. هر کس توشه‏ ای از سفره رجب برمی‏ دارد و در خانه تکانی آن، همه می‏ کوشند تا غباری بر گرد جان باقی نگذارند.

عقده دل وانما، ماه رجب می‏رسد

هلهله کن عاکفا، ماه طرب می‏رسد

آفتاب رجب، گرمی‏ بخش دل‏های اهالی آن است و مهتابشْ نوازش‏ دهنده دیدگان نجواکنندگان و ستاره‏ های آن، آیات تفکر و تأمل اندیشمندان است.







  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109576
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم