امروز : 01 آبان 1403
  • 1392/12/12 - 09:37
  • 23
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Zn5B

مذاکرات ژنو نگرش جهانیان را نسبت به ایران تغییر داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و امور خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات ژنو نگرش جهانیان را نسبت به ایران تغییر داد.






عضو کمیسیون امنیت ملی و امور خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات ژنو نگرش جهانیان را نسبت به ایران تغییر داد.



عباسعلی منصوری در نشست بررسی چشم انداز مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در دانشگاه، با اشاره به اینکه در هر مذاکره طرفین بایستی از برخی خواسته های خود چشم بپوشند، افزود: ایران در مذاکرات ژنو امتیازات بیشتری نسبت به طرف مقابل به دست آورد.



نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق مذاکرات انجام شده ایران همچنان برنامه غنی سازی را ادامه می دهد.



نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح دو دیدگاه در خصوص مذاکرات ژنو اظهار داشت: عده ای این مذاکرات را بر خلاف منافع ملی کشور و مشابه قرارداد ترکمنچای می دانند و گروهی دیگر آن را فتح الفتوح می خوانند ولی از نظر من، ایران در این مذاکرات امتیازات بیشتری را به دست آورد.



وی، با اشاره به اینکه تاریخ نشان می دهد ایران در تمام دوره ها جیره خوار و تحت سلطه اجانب بزرگ از جمله آمریکا و انگلیس بوده، تصریح کرد: در این موضوع که همیشه این کشورها به دنبال منافع خود بوده و صدمات جبران پذیری را به کشور وارد کردند شکی نیست ولیکن دعوت از هیات پارلمان دوستی یک کشور از سوی یک شخص صورت نمی‌گیرد، بلکه با کار کارشناسی و بررسی منافع ملی انجام می پذیرد و نباید در چنین مواقعی احساسی عمل کرد.



وی، همچنین در مورد رابطه با آمریکا بیان داشت: تنها رابطه با اسرائیل خط قرمز است و هرگاه آمریکا با زبان تکریم و حفظ ارزش‌های ما وارد شود با او مذاکره می‌کنیم در غیر این صورت با آمریکا هم وارد مذاکره نمی‌شویم.



منصوری، با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه های آموزشی، پزشکی، هسته ای و ... بعد از انقلاب اسلامی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس بسیاری از پزشکان و پرستاران بنابر وظیفه انسانی و الهی خود در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و نقش بسزایی از خود بر جای گذاشتند.



رئیس دانشگاه، نیز در این نشست ضمن تبریک هشتم اسفندماه  روز بسیج جامعه پزشکی گفت: بسیجیان جامعه پزشکی در  کنار دیگر اقشار در دوران جنگ رشادت ها و ایثارگری های بسیاری را از خود نشان دادند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.



دکتر محمد حسین اعرابی، از بسیج جامعه پزشکی به عنوان بازوان توانمند در کنار کادر اداری جهت انجام رسالت پزشکی یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به تنوع کاری در بحث های درمانی این واحد می تواند در جهت تصمیم سازی و رفع مشکلات نظام سلامت یاری رسانخوبی باشد.



وی، همچنین با اشاره به وظیفه انسانی هر فرد در حرفه پزشکی یادآور شد: بسیج جامعه پزشکی از نهادهای تاثیر گذار در امر اخلاق پزشکی جهت اعتلاء و ارتقاء اخلاق پزشکی است. 



مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در این نشست، گزارشی از عملکرد بسیج جامعه  پزشکی در حوزه های درمانی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و پرسنلی در سال جاری را  ارائه داد.



محمد افشار، فعالیت های حیطه درمانی را اعزام پرستار در اردوی راهیان نور، ویزیت، غربالگری و کنترل فشار خون نمازگزاران نماز جمعه و ویزیت رایگان بیماران در روستاها و مناطق محروم عنوان کرد.



وی، همچنین برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه ایدز و اعتیاد در پادگان های نظامی، اعزام پزشک برای ویزیت، برگزاری کنفرانس های داخلی، سمینارها و کارگاه های افزایش جمعیت و سبک زندگی، کلاس های آموزش اطفاء حریق و مدیریت بحران را از جمله فعالیت های حیطه آموزشی برشمرد.



مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه، تهیه و نصب بنر، دیدار با علما، خانواده شهدا و پیشکسوتان پزشکی، برگزاری اردوهای تفریحی آموزشی و مسابقات هفته دفاع مقدس را از فعالیت های حیطه فرهنگی این کانون عنوان کرد.



شایان ذکر است تقدیر از فعالان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه از جمله برنامه های این مراسم بود.



گفتنی است نشست بررسی چشم انداز مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 روز شنبه مورخ 10/12/92 به همت مسئول بسیج جامعه پزشکی و معاونت دانشجویی فرهنگی  دانشگاه در آمفی تئاتر دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه برگزار شد.



 







  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109747
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم