امروز : 28 مهر 1403
  • 1401/12/01 - 14:12
  • 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZnqC

ناله یک مؤمن مریض تسبیح خداست

حجت الاسلام و المسلمین ابن علی دوشنبه 1401/12/1 بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به شرح احادیثی از پیامبر اکرم (ص) پرداختند.



حجت الاسلام و المسلمین ابن علی دوشنبه 1401/12/1 بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به شرح احادیثی از پیامبر اکرم (ص) پرداختند.



حجت الاسلام و المسلمین ابن علی خاطر نشان کرد؛ پیامبر (ص) فرموده اند، یا علی! هیچ یکی از اولین و آخرین انسانها نیست مگر آنکه در روز قیامت آرزو می کند که ای کاش خدا غیر از قوت من به من نمی داد.. ایشان قوت را همان مقدار غذایی که روزانه انسان مصرف می کند دانست.



آقای ابن علی در ادامه حدیثی از پیامبر با موضوع بیماری را شرح دادند.



و قال صلّى اللّه علیْه و آله: یا علیّ أنین الْمریض تسْبیحٌ و صیاحه تهْلیلٌ و نوْمه على الْفراش عبادةٌ و تقْلیبه جنْباً إلى جنْبٍ فکأنّما یجاهد عدوّ [اللّه] و یمْشی فی النّاس و ما علیْه ذنْبٌ.سلوة الحزین (الدعوات)  ,  جلد۱  ,  صفحه۲۲۴ )



حجت الاسلام و المسلمین ابن علی بیان داشت: پامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت علی (ع) فرموده اند: ای علی! ناله یک مؤمن مریض تسبیح خداست، چون این ناله ناشی از درد است و اگر مریض به همین ناله اکتفا کردن و ناشکری نکرد یعنی مریض شدن را ناشی از حکمت خدا دانست این مریضی برای او تسبیح شمرده می شود.



 حجت الاسلام ابن علی افزود: ناله و فریاد زدن مریض تهلیل شمرده می شود و حرکت از این پهلو به پهلوی دیگر، برایش جهاد در راه خدا محسوب می شود. ایشان ادامه دادند؛ خداوند وحی تکوینی به دنیا کرده است به دنیا، یعنی ساختار دنیا را طوری قرار داده است که، به آنکه در خدمت خداست، خدمت کند و کسی که به دنیا خدمت می کند به رنج بیافتد.



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110887
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم