امروز : 30 مهر 1403
  • 1394/06/17 - 09:56
  • 31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZJ8B

نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی در کاشان آغاز به کار کرد

نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی از روز دوشنبه 94/6/16در دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز به کار کرد.



نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی از روز دوشنبه 94/6/16 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز به کار کرد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این همایش، ضمن خیرمقدم به پژوهشگران و محققان، این کنگره را مکانی برای تبادل اندیشه ها، تجربیات و تحقیقات علمی در زمینه فیزیولوژی و فارماکولوژی بیان کرد.



دکتر محمد حسین اعرابی، برگزاری کنگره های علمی را فرصتی برای شروع تحقیقات بیشتر با دید گسترده و وسیع تر عنوان کرد و اظهار داشت: در چنین کنگره هایی پژوهشگران می توانند از نزدیک در جریان تازه ترین تحقیقات قرار گیرند.



وی، با بیان اینکه برگزاری نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی فرصتی است برای رشد و ارتقا این دانشگاه گفت: شما عزیزان می توانید ضمن تبادل نظر با فرهنگ هفت هزار ساله کاشان آشنا شوید.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن ابراز خردسندی از میزبانی این کنگره افزود: کاشان از دیرباز جایگاه طب سنتی، گیاهان دارویی، تولید دارو و عرقیجات بوده است.



دکتر اعرابی، بررسی آثار داروها و طب سنتی را نیازمند انجام تحقیقات جدید و برگزاری چنین کنگره هایی دانست و تصریح کرد: این کنگره زمان مناسبی برای پرداختن به این موضوع است.



وی، با اشاره به اینکه این صنعت از دیرباز در کاشان رایج بوده است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان این ظرفیت را دارد با وجود پژوهشکده اسانس و مراکز تحقیقاتی مربوط به آن و سنتی که از نیاکان در این راستا به ارث برده آثار شفابخش گیاهان دارویی را از دیدگاه علمی بررسی کند و به زبان روز دنیا ارائه دهد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به قدمت و تعامل انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی کشور اظهار داشت: این انسجام و همگرایی نشان از بلوغ فکری بسیار بالای اعضای این انجمن است.



وی اظهار امیدواری کرد: این کنگره ضمن ارائه مقالات تخصصی، راهی برای شکوفایی استعدادهای جوانان و هدفمند سازی تحقیقات آنان در راستای رشد و توسعه کشور فراهم کند.



دکتر اعرابی، با اشاره به شرکت های دانش بنیان، اقتصاد دانش بنیان، دانشگاه نسل سوم و کارآفرین اظهار امیدواری کرد: در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها از نظرات محققان و پژوهشگران استفاده شود.



دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی در دانشگاه نیز در این مراسم، با اشاره به ثبت حدود 1200 مقاله در این کنگره اظهار داشت: 920 مقاله در این کنگره پذیرش شده که 7 سخنرانی جامع، 164 سخنرانی کوتاه و 750 پوستر ارائه می شود.



دکتر محمود سلامی یادآور شد: 28 سمپوزیوم در قالب سخنرانی و پوستر در چهار سالن به صورت صبح و عصر با موضوعات قلب و عروق، کلیه، تنفس، اعصاب (حافظه و یادگیری)، درد، دیابت، صرع و تشنج، و اعتیاد در این کنگره ارائه می گردد.



رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی کشور نیز در این مراسم، با اشاره به قدمت 50 ساله این انجمن اظهار داشت: هرساله به تعداد مقالات و شرکت کنندگان این کنگره علمی افزوده می شود.



دکتر ناصر نقدی، ایجاد ارتباط بین نسل های گذشته و جدید را از اهداف این انجمن برشمرد.



این گزارش حاکیست: پیشکسوتان فعال در حوزه فیزیولوژی و فارماکولوژی کشور نیز در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند.



گفتنی است نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی از امروز مورخ 16/6/94 به مدت پنج روز در دانشگاه برگزار می شود.



 












  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109938
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم