امروز : 30 مهر 1403
  • 1395/03/10 - 13:41
  • 37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZuaB

نشست صمیمانه دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد .

نشست صمیمانه دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با حضور معاون محترم دانشجویی فرهنگی و مدیر دانشجویی دانشگاه برگزار شد .



نشست صمیمانه دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با حضور معاون محترم دانشجویی فرهنگی و مدیر دانشجویی دانشگاه برگزار شد .



 



حجت الاسلام علیرضا شاه فضل ضمن تشکر از حضور دبیران کانون ها و فعالان فرهنگی اظهار داشت : هدف از حضور معاونت دانشجویی و فرهنگی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، جهت دهی و سوق دادن دانشجویان به فعالیتهای فرهنگی و مذهبی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و ائمه اطهار (علیه السلام) می باشد . این دو واحد فرهنگی در دانشگاهها پشتیبان دانشجویان می باشد بنابراین دانشجویان نباید در انجام فعالیتهای فرهنگی و مذهبی مانع تراشی کنند .



 



وی گفت : متأسفانه در طی سال های اخیر دانشجویان دچار بی انگیزگی شدید در تمامی حوزه های علمی ، تحقیقاتی و فرهنگی  شده اند و این بی انگیزگی ضربه های سنگینی به دانشگاه و دانشجو و حتی جامعه می زند .



 



مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به فضای مجازی و رسوخ شبکه های مجازی به زندگی افراد جامعه  از دانشجویان خواستند که با حضور فعال و مستمر در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تأثیر مثبت بر روی دانشجویان داشته باشند .



 



به گفته وی ، ما بعنوان مسئولین فرهنگی داننشگاه باید روش ها و برنامه ریزی های فرهنگی را عوض کرده و از برگزاری مراسم و جشن های کلیشه ای خودداری کرده تا بتوانیم دانشجویان بیشتری را جذب کنیم . یکی از مهمترین اهداف کانون های فرهنگی دانشگاه ، جذب دانشجو و آشنا کردن آنان با فعالیتهای فرهنگی و مذهبی دانشگاه می باشد . برای جذب دانشجویان از تبلیغ چهره به چهره نیز می توان استفاده کرد .



 



حجت الاسلام علیرضاه شاه فضل با اشاره به بحث روحیه انقلابی گری در بین دانشجویان اظهار داشت : بحث انقلابی گری یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد ، بنابراین شما فعالان فرهنگی باید روی بحث روحیه انقلابی گری دانشجویان تأکید بیشتری داشته باشید . موسیقی ، تئاتر ، شعر ، هنر و کلا همه بر نامه های فرهنگی ما باید روحیه انقلابی داشته باشد . وی ادامه داد ، بحث نشاط جوانی و آرمانگرایی  از دیگر دغدغه های رهبر معظم انقلاب می باشد که شما باید این نکات را سرلوحه تمام امور خود قرار دهید .



 



تأکید بر برگزاری برنامه های مشترک با دیگر دانشگاههای سطح شهرستان ، برگزاری برنامه های فرهنگی در خوابگاههای  دانشجویی ، ایجاد شور و هیجان در برنامه های فرهنگی از دیگر نکاتی بود که حجت الاسلام شاه فضل به آنها اشاره داشت .



 



در ادامه جناب آقای دکتر گیلاسی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه نکات مهمی را در مورد برنامه های فرهنگی و کانون های فرهنگی دانشگاه عنوان کرد .



 



به گفته وی ، ما برای اینکه از نیروهای فرهنگی دانشگاه حداکثر استفاده را بکنیم باید برنامه ریزی مدت دار و عالمانه داشته باشیم ، اگر بدون برنامه حرکت کنیم از اهدافمان عقب می مانیم .



 



دکتر حمیدرضا گیلاسی خطاب به دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه اظهار داشت : جذب دانشجو یکی از مهمترین اهداف کانون های فرهنگی دانشگاه می باشد . شما باید در ابتدای هر سال تحصیلی با برنامه ریزی مستمر و پویا استعدادهای متفاوت دانشجویان را کشف کرده و آنها را وارد عرصه فرهنگی کنید .



 



معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه با تأکید بر مسئله هنر و استفاده از دانشجویان هنرمند گفت : شما باید از هنر استفاده بیشتری کنید تا بتوانید مفاهیم ناب اسلامی و فرهنگی را از طریق هنر به دیگران انتقال دهید .



 



به گفته وی : یکی از مهمترین وظایف دانشجویان فعال فرهنگی و تشکل های دانشجویی این است که وجهه دانشجویی را چه از طریق فعالیت های سیاسی ، فرهنگی و یا هنری به مردم عادی جامعه نشان داده و تعاملاتشان را با افراد جامعه بیشتر کرده تا از این طریق آرمان های انقلاب اسلامی و فرهنگ ناب اسلامی را به مردم جامعه انتقال بدهند .



 



در ادامه برنامه ، دبیران کانون ها به بیان اهداف و آرمان های کانون و تشکل خود پرداخته و مشکلات فرهنگی دانشگاه را بازگو کردند .



 



لازم بذکر است در پایان مراسم با توجه به فارغ التحصیل شده آقایان علیرضا قاسمی دبیر هیئت دانشجویی عشاق الولایه و محمد رمضانی دبیر کانون سیاسی «رصد» از زحمات چندین ساله ایشان در انجام فعالیتهای فرهنگی دانشگاه تقدیر و تشکر بعمل آمد .



 



گفتنی است این نشست صمیمانه در تاریخ 5/3/95 و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در یکی از باغ های فین کاشان برگزار شد .






















  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110039
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم