امروز : 29 مهر 1403
  • 1396/10/03 - 10:14
  • 47
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Z3eB

نشست علمی با حضور دکتر حسن رحیم پور ازغدی

نشست علمی با موضوع پژوهش های استراتژیک در حوزه سلامت در تاریخ شنبه 96/10/2 یا حضور دکتر حسن رحیم پور ازغدی و با حضور اساتید ,کارکنان و دانشجویان دانشگاه در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه برگزار گردید.




نشست علمی با موضوع پژوهش های استراتژیک در حوزه سلامت  در تاریخ شنبه 96/10/2 ساعت 12:30 یا حضور دکتر حسن رحیم پور ازغدی و با حضور اساتید ,کارکنان و دانشجویان دانشگاه در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه برگزار گردید



دکتر رحیم پور ازغدی در این نشست به بیان دیدگاههای خود  در خصوص طب سنتی و اسلامی –محصولات ترا ریخته پرداختند.



وی افزود : در مورد محصولات تراریخته نباید ساده انگاری کرد و نباید بیش از اندازه به آن ابعادی بدهیم که خودمان را گیج و نگران کند و یا دچار ترس و فوبیا و توهم شویم .



موضوع پژوهشهای استراتژیک در مورد محصولات ترا ریخته مهم است  ساده لوحانه نباید برخورد شود در این مباحث نه افراط کنیم نه تفریط ، باید پژوهش شود سود و زیان انها سنجیده شود اگه سودشان از ضرر بیشتر بود تولید شود تاثیرات شیمیایی و فیزیکی بررسی شود  .



تولید محصولات تراریخته دخالت در کار خلقت نیست ،هر کاری که بشر در جهان بتواند انجام دهد یک چیزی دربرابر خلقت الهی نیست رقابت بین انسان و خدا نیست زیرا انسان مخلوق خداست هر هنری داشته باشد به هر سطحی از علم برسد شمه ی کوچکی از آیات الهی است . هرچه دستاوردهای انسان و تکنولوژیها توسعه پیدا کند اینها همه آیات الهی است . همه علم مخلوق خداست و همه چیز مشیت اوست و جلوه ای از قدرت الهی در خلقت است.



در بهبود بیماری هم بهداشت و رژیم غذایی موثر است هم دعا و صدقه و.. اینها هر دو الهی است .وقتی پزشک بیمار را با دارو معالجه می کند فقط وسیله است خدا هوالشافی است.



فلسفه ،اخلاق و حقوق همه اینها با پزشکی ارتباط دارد. قطع رابطه بدن با همه این حقایق در پزشکی سکولارم است  علوم تجربی سکولار فقط ابعاد مادی انسان را بررسی می کند.



دکتر رحیم پور ازغدی  در ادامه سخنانرانی خود به موضوع طب سنتی پرداختند .



در طب سنتی سه اصطلاح داریم : طب گیاهی –طب اسلامی –طب سنتی و قدیم



طب سنتی انواع و اقسام داشته مانند طب یونانی ،طب هندی ، طب ایزانی و عربی قبل از اسلام و مکاتب مختلف طبی بوده اند.



در طب اسلامی یعنی از همه منافع معرفتی و قوا و امکانات استفاده می شود برای حفظ سلامت و قدرت بشر تا بتواند زندگی متعالی داشته باشد . بدن از طریق قوای حسی و  اداراکی علم و  عمل بدست آورد و عمل صالح انجام دهد .



پزشکی و پرستاری و داروسازی و.. که با جان انسان سر و کار دارد که حریم الهی است سلامت انسان فوق العاده مهم است . در اسلام همه به بهداشت جسم توصیه شده هم بهداشت روح، رژیم غدایی و بهداشت در حالات روحی نیز تاثیر دارد عکس آن هم هست.



به فرموده پیامبر اکرم (ص) همه بیماریها درمان داردند . پس باید راه علاج آنرا پیدا کرد بخشی از درمانها از طریق انبیا به بشر منتقل شده است الهامات الهی و وحیانی و اموزشهای الهی



علوم اسلامی یک منبه مهم کشف و  تجربه است عقل و شهود و وحی هست اما در علوم سکولار تنها منبع کشف تجربه است. پزشکی اسلامی بر اساس تجربه ،عقل ,شهود و وحی است



در پزشکی اسلامی و در سیره عملی ائمه به صنعت توصیه شده است . شروع تمدن جدید از جهان اسلام بوده است .



در پزشکی اسلامی خدمت به بیمار عبادت است . عیادت از بیمار به منزله زیارت خداست . همه بیماریها درمان دارند وپژوهش در عرصه پزشکی پایان ندارد. اسلام هم می گوید از دستاوردهای غرب استفاده کنید



 داروهای صنعتی جدید کپی برداری از طبیعت است.کل بدن انسان جنسیت آن از خاک است .بدن پس از مرگ هم خاک می شود . تمام نیازهای بدن را خداوند در طبیعت قرار داده ا ست صنعت داروسازی هم باید با این معیارها باشد.



رژیم غذایی ارتباط معنوی با خدا هم اثر دارد هم نوع رژیم غذای هم نحوه کسب آن حلال و حرام ،رژیم غذایی باید پاکیزه باشد از نظر اقتصادی هم بدست اوردنش پاک باشد



این عالم ،عالم معانی است . خوردن غذاهای ممنوع ضرر جسمی و مادی دارد مثل خوردن گوشت خوک که باعث افسارگریختگی غریزه جنسی می شود یا خوردن هر روزه گوشت قساوت قلب می آورد . روح انسان لطیف است در قران سوره مومنون  ذکر شده بخورید اما پاکیزه و عمل صالح انجام دهید با خوردن غذاهای پاکیزه می توان عمل صالح انجام داد .





 



 




  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110241
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم