امروز : 30 مهر 1403
  • 1394/09/01 - 13:35
  • 46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Zk9B

نشست مسئولین فرهنگی دانشگاه با دانشجویان فعال فرهنگی کانون های دانشجویی برگزار شد

نشست صمیمانه مسئولین فرهنگی دانشگاه با دانشجویان فعال فرهنگی کانون ها و تشکل های دانشجویی در شامگاه شنبه مورخ 94/8/30 در محل سالن اجتماعات دکتر قریب برگزار شد.



نشست صمیمانه مسئولین فرهنگی دانشگاه با دانشجویان فعال فرهنگی کانون ها و تشکل های دانشجویی در شامگاه شنبه مورخ 30/8/94 در محل سالن اجتماعات دکتر قریب برگزار شد.



حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاه فضل، هدف از این نشست را تعامل بین مسئولین فرهنگی دانشگاه و دانشجویان فعال فرهنگی دانست تا با همفکری مسائل فرهنگی دانشگاه به بهترین نحو حل شود.



وی، با بیان اینکه نسل جوان و نسل دانشجوی ما کمتر روی موضوع فکر و اندیشه کار تمرکز می کنند، گفت: متأسفانه نسل جدید حتی حوصله فکر کردن روی مسائل را ندارند که این مسئله یک ضعف بزرگ است چون اگر ما فکر نکنیم دیگران برایمان فکر خواهند کرد و ما مجبوریم افکار آنان را پیاده کنیم.



حجت الاسلام شاه فضل، برنامه ریزی و اختصاص ساعاتی به تفکر و اندیشه را به دانشجویان توصیه کرد و در ادامه به شبکه های اجتماعی و مجازی اشاره کرد و ادامه داد: بایستی خودمان برای شبکه های مجازی خوراک و مطلب تهیه کرده و انتشار دهیم و با استفاده از این ظرفیت، دانشگاه های کشور را با فعالیت و برنامه های خود آشنا کنیم.



مسئول دفتر نهاد رهبری مقام معظم رهبری در دانشگاه، با تآکید بر امر نماز و برپایی نماز جماعت یادآور شد: نمازتان را اول وقت و با حضور قلب بخوانید و دیگران را هم به این فریضه الهی دعوت کنید.



وی، همچنین به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و اظهار داشت: ذهنتان را محدود نکنیند، ذهن وقتی به کارهای کوچک توجه می کند خیلی زود خسته می شود، داشتن دید گستره ذهن را وسیع و دایره افکار را باز می کند.



حجت الاسلام شاه فضل، داشتن برنامه و تنوع فرهنگی را به کانون ها و تشکل های دانشجویی توصیه کرد و ادامه داد: کانون ها و تشکل ها باید سلائق مختلف را در نظر بگیرند تا بتوانند دانشجویان بیشتری را جذب کنند.



وی در پایان اظهار داشت: متآسفانه در مجموعه دانشگاه 20 درصد دانشجویان تمام فعالیت های فرهنگی را انجام می دهند و شما باید بتوانید با تنوع برنامه های فرهنگی اکثریت دانشجویان را به فعالیت در این کانون ها جذب کنید.



معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست، بر توجه ویژه به بحث فرهنگ و مسائل فرهنگی به عنوان دغدغه اصلی تاکید کرد و گفت: اگر دشمن بخواهد به کشوری مسلط باشد می تواند از طریق دانشگاه و نسل جوان، به آن کشور نفوذ پیدا کند بنابراین کار در حوزه فرهنگی دارای مسئولیتی سنگین است.



دکتر طاهره مازوچی افزود: امروزه در جامعه کنونی ما، کار کردن در زمینه فرهنگی بسیار سخت و مشکل است چون تربیت خانوادگی و سبک زندگی ما تغییر کرده است.



وی، با اشاره به اینکه باید فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را سرلوحه کار خود قرار داده و اجرایی کنیم، تصریح کرد: متأسفانه در زمینه فرهنگی مشکلات زیادی داریم که در مقابل این مشکلات درست رفتار نکردیم و نتوانستیم خودمان را در مقابل آسیب های فرهنگی، آسیب های اینترنت، موبایل، ماهواره و ... واکسینه کنیم.



معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه ادامه داد: اگر بخواهیم دانشگاه ما یک دانشگاه اسلامی و تمدن ساز باشدباید به اخلاق و فرهنگ قشر دانشگاهی بسیار توجه کنیم.



وی، با بیان اینکه آمریکا و دشمنان اسلام، هیچگاه دست از سر ما بر نمی دارند و همه تلاششان را برای از بین بردن اسلام و نظام جمهوری اسلامی می کنند، ادامه داد: ما باید از لحاظ اعتقادی و ایمانی خود را قوی کنیم و بعد در زمینه علمی در رشته خودمان حرف اول را بزنیم  و با این کار می توانیم مملکت و دینمان را حفظ کنیم.



در پایان دانشجویان نکات مهم و پیشنهادات خود را اعلام کردند .


















نشست مسئولین فرهنگی دانشگاه با دانشجویان

نشست مسئولین فرهنگی دانشگاه با دانشجویان

نشست مسئولین فرهنگی دانشگاه با دانشجویان

نشست مسئولین فرهنگی دانشگاه با دانشجویان

نشست مسئولین فرهنگی دانشگاه با دانشجویان

نشست مسئولین فرهنگی دانشگاه با دانشجویان

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109973
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم