امروز : 29 مهر 1403
  • 1399/06/31 - 09:32
  • 37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z5ZC

هفته دفاع مقدس گرامی باد

هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.




هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.



هر سال، روزهای آخر تابستان و ابتدای پائیز برای ملت ایران، یادآور حماسه بزرگی است که فرزندان غیور این مرز و بوم، با تکیه بر خداوند متعال و گوش به فرمان ولی امرشان حضرت امام خمینی(ره)، هیمنه پوشالی ابرقدرت ها را درهم شکستند و با نمایش قدرت ایمان به خداوند ، نقطه عطفی دیگر را در تاریخ ایران و جهان رقم زدند، و با هشت سال دفاع مقدس و مقاومت جانانه خود در مقابل نیروهای مزدور بعثی و اتحاد جهانی ابرقدرت‌ها، درسی بزرگ و فراموش نشدنی به استکبار جهانی و سلطه‌گران داده و الگویی متعالی و بی‌نظیر را در اختیار تمامی ملل تحت ستم عالم قرار دادند‌ و ضمن تحمیل شکست به جبهه استکبار و صهیونیسم جهانی در حوزه جنگ سخت، قدرت نرم انقلاب اسلامی و فرهنگ والای آن را به رخ جهانیان کشیدند.



جنگ علیه ایران 2887 روز به طول انجامید که طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که 793 روز حمله از سوی رزمندگان بود و 207 روز از سوی ارتش بعثیها در طول جنگ شمار 381 هزار و 680 نفر از نیروهای دشمن کشته شدند و 72 هزار نفر به اسارت نیروهای اسلام در آمدند. در این هشت سال 371 هواپیما و 82 فروند بالگرد دشمن منهدم شد. 1700 دستگاه تانک و نفربر، 480 قبضه توپ و سه هزار و 363 دستگاه خودرو نظامی به غنیمت ایران در آمد و پنج هزار و 758 دستگاه تانک و نفربر، 532 قبضه توپ و پنج هزار و 152 دستگاه منهدم گردید.



بی‌هیچ تردیدی این فرهنگ مقاومت و ایثار بود که دشمنان تا بن دندان مسلح جمهوری اسلامی ایران را به شکست کشانید و این دوران طلایی و غرورآفرین را به شمعی فروزان در تاریخ جهان تبدیل ساخت، شمعی که تا قرن ها، راه درست را به آزادیخواهان و استکبارستیزان نشان خواهد داد. دوران دفاع مقدس نشان داد که اگر اراده عمومی یک ملت با مقاومت و ایثار و پایداری عجین شود، هیچ نیرویی را یارای مقابله با آن نیست‌ و اگر این اراده تحت هدایت یک رهبری عالمانه و الهی قرار گیرد، دیگر هیچ مانع و تحریمی تاب مقاومت در مقابل سیل خروشان پیشرفت آن را نخواهد داشت‌ و حتی اگر همه قدرت‌های عالم هم بخواهند در این راه وقفه ایجاد کنند، جز شکست و ناکامی، دستاورد دیگری نصیبشان نخواهد شد.


اکنون این گنجینه ارزشمند فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران، همانطور که امام راحل عظیم الشأن پیش‌بینی می‌کردند، با هدایت خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و با بیداری ملت‌های مسلمان و نیز غیرمسلمانان تحت ستم سراسر گیتی، شگفتی، هراس و استیصال را به کانون‌های نامشروع قدرت جهانی تحمیل کرده است‌ به طوری که از فرط ناتوانی اقدامات سخیف و غیرانسانی همچون توهین به مقدسات را در دستور کار خویش قرار می‌دهند.


 



 




  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110471
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم