امروز : 27 مهر 1403
  • 1403/02/23 - 14:52
  • 110
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZR9R

هم اندیشی اساتید ونخبگان دانشگاهی

هم اندیشی اساتید ونخبگان دانشگاهی با موضوع جوانی جمعیت وحمایت از خانواده روز یکشنبه 1403/2/23بعد از نماز جماعت ظهر وعصر در سالن دکتر قریب برگزار گردید.

سخنرانان این برنامه خانم دکتر مرضیه طالبیان (متخصص بیماریهای زنان )وخانم دکتر فاطمه عسگریان (عضو کمیته علمی  قرار گاه جوانی جمعیت )بودند.

این مراسم ابتدا با تلاوتی از کلام الله قران مجید آغاز شد وسپس خانم دکترطالبیان  به ارائه سخنان خود پرداختند .

ایشان در ابتدا به فواید شیردهی در مادران پرداختند و گفتند شیردهی خطر  ابتلا به سرطانهای سینه، تخمدان ودیواره رحم را به صورت چشمگیر در مادرکاهش می دهد  .

 

از فواید دیگر شیردهی ایشان به کاهش ابتلای مادر به بیماریهای دیابت نوع 2، فشار خون انفارکتوس قلب (سکته قلب) اشاره نمودند .

دکتر طالبیان همچنین به این موضوع تاکید کردند که مدت شیردهی تاثیر به سزایی در میزان فواید فوق دارد.

ایشان همچنین  افزودند طبق تحقیقات انجام  شده تفاوت معنی داری بین مادران شیرده وسایر مادران در تراکم استخوان وابتلا به پوکی استخوان مشاهده نشده است.

در ادامه برنامه دکتر طالبیان به فواید زایمان طبیعی و عوارض سزارین پرداختند.

ایشان در بیان عوارض سزارین به موارد ذیل اشاره نمودند:تشدید خونریزی،عفونت ،آسیب به سایر ارگانها نظیر مثانه وحالب وسیستم گوارش همچنین خطر لخته سازی عروق ناشی از دستکاری حین عمل جراحی.  

در بیان عوارض بلند مدت نیز به  زایمان زودرس در حاملگی های بعدی ،محدودیت در تعدد فرزند آوری وجداشدن زودرس جفت در زایمانهای بعدی  اشاره نمودند.

دکتر طالبیان در پاسخ سوالی که از طرف حضار بیان شد فرمودند : ناهنجاریهای جنینی غیراز سندرم داون هیچ کدام ارتباطی با سن مادر ندارند .ومیزان ابتلابه سندرم داون از هر 5000حاملگی یک جنین می باشد.

در ادامه جلسه خانم دکتر عسگریان به بیان آمارهایی از تعداد زایمانها ی طبیعی وسزارین و تعداد سقط جنین در شهرستان کاشان پرداختند.

ایشان در سخنان خود به این مطلب اشاره کردند که نرخ رشد جمعیت در شهرستان کاشان 1.6می باشد که باید درصدد افزایش آن  باشیم.

ایشان همچنین به معرفی مرکر نفس پرداختند واز حاضرین در جلسه به عنوان سفیران سلامت خواستند که به افرادی تصمیم دارند جنین خود راسقط نمایند راهنمایی کنند که به این مرکز جهت مشاوره مراجعه نمایند .ایشان همچنین اضافه کردند که این مرکز در کاهش تعدادسقط جنین بسیار موفق عمل کرده است.

در پایان جلسه سوالاتی از طرف اساتید حاضر مطرح شد که دکتر طالبیان وعسگریان به آن پاسخ دادند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 129496
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید