امروز : 27 مهر 1403
  • 1403/02/02 - 09:10
  • 160
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZqMR
دفتر نهاد رهبری برگزار کرد:

هم اندیشی اساتید ونخبگان دانشگاهی با موضوع ناگفته های عملیات وعده صادق

هم اندیشی اساتید ونخبگان دانشگاهی با موضوع ناگفته های عملیات وعده صادق با حضور دکتر علی کارگر معاون سیاسی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه 1403/2/1ساعت 12:45در سالن قریب برگزار گردید .

این جلسه  با تلاوت آیاتی  از کلام الله مجید آغاز گردید و بعد از آن دکتر کورش ساکی ریاست دانشگاه  ضمن عرض خیر مقدم سخنانی را ایراد نمودند وسپس دکتر علی کارگر به بیان سخنان خود پر داختند.

ایشان در ابتدا به این مطلب اشاره کرد که وقتی از امنیت صحبت می شود جنبه های آشکار وپنهانی وجود دارد و در جمع نخبگان و قشر فرهیخته می توان عمیق ترو متمر کز تر در مورد این موضوع صحبت کرد.

دکتر کارگر ادامه داد : راهبرد مهم ایران در منطقه از ابتدا این بوده است که هیچ گاه برای مقابله با رژیم صهیونیستی مستقیم وارد جنگ نشود وایران تاکنون  حمله مستقیمی به خاک فلسطین برای مقابله با این رژیم نداشته است واسراییل  نیز تاکنون هیچ اراده ای برای حمله مستقیم به خاک ایران و یا ترور شخصیت های ما نداشته است .

ایشان  افزود: بعد از طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی راهبردهای خود را تغییر داده و با توجه به اینکه  کنسولگری هر کشور دارای مصونیت سیاسی و نظامی می باشد اسراییل با حمله به کنسولگری ایران در سوریه  و ترور مستشاران ایران قوانین بین المللی را نقض نمود.

کارشناس سیاسی  همچنین افزود: هدف اصلی رژیم صهیونیستی از این اقدام  اخراج کامل ایران از سوریه بود زیرا  براین باور است که ایران محور مقاومت را از سوریه رهبری می کند .   

با وقوع چنین اقدامی ایران نیز راهبرد خود را در قبال این رژیم تغییر داده و اعلام نمود که به این اقدام پاسخ خواهد  داد و رهبر انقلاب نیز که سخنانشان از  اعتبار و تراز بالایی در سطح جهانی  برخوردار است در سخنانی اعلام نمودند که اسراییل تنبیه خواهد شد .

دکتر کارگر در ادامه افزود: برای جلوگیری از حمله ایران شاهد تلاشهایی زیادی از طرف آمریکا وسایر کشور های غربی بودیم ،آنان  سعی کردند از طرق مختلف مانند روشهای  دیپلماتیک ،تطمیع وتهدید ایران را از پاسخ به این اقدام منصرف کنند.

 آخرین ترفند غرب وآمریکا برای انصراف ایران توقف جنگ غزه بود که ایران بازهم نپذیرفت . پذیرش عدم پاسخ در قبال توقف جنگ غزه ؛اشکالاتی  داشت :

1- قابل اعتماد نبودن اسراییل

2- رژیم صهیونیستی در این صورت به اهداف خود که همانا خروج ایران از سوریه وشکستن کمر مقاومت بود دست می یافت .

معاون سیاسی ستاد فرماندهی سپاه در ادامه سخنان خود گفت: درپاسخ ایران ابعاد مختلف زیادی لحاظ شده بود :

1- منجر به جنگ نشود 2-آسیب پذیری ایران در حوزه اقتصادی وزیر ساختی لحاظ گردد 3- پشیمان کننده باشد . 4- پاسخ به دنبال نداشته باشد5- تنبیه کننده باشد. 6- مفهوم آن پاسخ باشد و جنبه بازی نداشته باشد. واین عملیات تمام ویژه گیهای فوق راداشت به آنگونه که پوتین رییس جمهور روسیه اذعان کرد که پاسخ ایران هوشمندانه بود وایران در این باره داریت مندانه عمل کرد.

دکتر کار گر در ادامه به ویژه گی های پاسخ ایران اشاره کرد :

1- اولین حمله مستقیم ایران به خاک اسراییل بود.

2- غافلگیرانه نبود که نشان از ضعف باشد. عملیات آشکار با اعلان قبلی نشان دهنده قدرت یک کشور وتحقیر طرف مقابل است.

3- به دشمن ضربه سختی وارد گردید.

4-پاسخ محکمی به تغییر معادله رژیم در منطقه بود.

معاون سیاسی سپاه  اضافه کرد پاسخ ایران آنچنان هوشمندانه و حساب شده بود که به رغم آمادگی کامل آمریکا و رژیم صهیونیستی ومتحدانشان در منطقه از طریق  پایگاهها باز هم طبق فرمایشات رهبری پشیمان کننده بود و تحسین وحیرت سیاستمداران تراز اول دنیا را به دنبال داشت. وباعث مواخذه اسراییل در جلسه شورای امنیت گردید.

با این پاسخ حساب شده معادله جدید امنیتی از طرف ایران در منطقه شکل گرفت واسراییل در گردونه ای قرار گرفت که پایان آن شکست وافول است. واین آغازی برای پایان رژیم منحوس صهیونیستی بود.

آمریکا ومتحدانش امروز می دانند که در قبال ایران تحریم اقتصادی وفشار سیاسی کارساز نیست.و ایران در منطقه دارای قدرت بازدارندگی بسیار بالایی است ورژیم صیونیستی در مقابل ایران  و جبهه مقاومت هیچ گونه راهبردی را در دستور کار ندارد و آمریکا تمام تلاش خود را برای قطع تنش در منطقه به کار بسته است.

دکتر کارگر همچنین در ادامه سخنان خود به حمله وپاسخ اسراییل اشاره کرد وگفت ما مستندی برای اثبات این حمله نداریم واسراییل بافرستادن ریز پرنده ها سعی در پاسخ به افکار عمومی و برگرداندن وجه خود بود که عملا موفقیتی حاصل نشد.

دکتر کارگراضافه کرد :آمریکا در حال حاضر هیچ راهبردی برای به رسمیت شناختن وحمایت از رژیم صهیونیستی ندارد. در برهه زمانی فعلی دغدغه ونگرانی ماجنگ وتفرقه های داخلی است که می تواند دشمنان رابه اهداف خود نزدیک کند.

سخنان رهبری در خطبه نماز عید فطر مبنی بر اتحاد ووحدت کلمه در داخل نشان از  اهمیت این موضوع دارد.ایشان راه حل این مشکل را اعتماد سازی ، جهاد تبیین ومدیریت فضای مجازی و افکار عمومی از طرف متولیان این امر دانست. استفاده صحیح از ظرفیت ها وروشنگری و شفاف سازی اذهان عمومی وتبیین توانمندی های کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

 ادامه برنامه پرسش هایی از طرف اساتید حاضر در جلسه مطرح گردید که دکتر کارگر  به آنان پاسخ دادند .

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 129130
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید