امروز : 27 مهر 1403
  • 1403/04/02 - 14:42
  • 66
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZDzS

هم اندیشی انتخابات 1403، مشارکت حداکثری ، شکوه ملی

هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی با موضوع انتخابات 1403 ، مشارکت حداکثری ،شکوه ملی با حضور سرهنگ رمضانعلی غلامرضایی مسئول اسبق سیاسی سپاه صاحب الزمان شنبه 1403/04/02در مسجد بقیه الله دانشگاه برگزار گردید.

هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی با موضوع انتخابات 1403 ، مشارکت حداکثری ،شکوه ملی با حضور سرهنگ رمضانعلی غلامرضایی مسئول اسبق سیاسی سپاه صاحب الزمان شنبه 1403/04/02در مسجد بقیه الله دانشگاه برگزار گردید.

سرهنگ رمضانعلی غلامرضایی (مسئول اسبق سیاسی سپاه صاحب الزمان عج)ضمن تبریک ایام ذی الحجه وآرزوی توفیق فعالیت در مسیر پیش رو افزودند : موضوعات مورد گفت و گوی امروز بنده شامل  بحث ولایت و دیگری بحث انتخابات است که بنظر می رسد انتخابات پیش رو از یک حساسیت و و اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

در مورد بحث ولایت وقتی دقت میکنیم می بینیم در سوره ی مائده آیه ی 55 بیان می کند : اولین ولی ما انسانها خداست، بعد پیغمبر و بعد این ولایت تفویض شده به ائمه  و در زمان غیبت آخرین ذخیره الهی نیز در دست فقهای واجد شرایط است . علما وراث انبیا هستند و در حدیثی هم داریم : (ما خلفایی داریم )

اگر امروز میبینیم مسلمانان دچار مشکلاتی هستند به این خاطر است که مسلمانان صدراسلام قدر غدیر را نداشتند و از غدیر خوب صیانت نشد ، اگر اینطور نبود جهان اسلام دچار مشکلات امروزی نمی شد ، فرق است بین امامت و ولایت با خلافت !

در هرجایی در طول این 45 سال که ماهم غفلت کردیم ضربه خوردیم ، اگر ملت از ولایت فقیه فاصله بگیرد ضربه خواهد خورد.

ولایت برای جامعه دینی حکم نخ تسبیح را دارد که اتحاد و انسجام ایجاد میکند که همین اتحاد باعث می شود بتوانیم در مقابل دشمن بایستیم ، نمونه آن جنگ 8 ساله ای بود که ما علی رقم نداشتن تسلیحات و نیروی آموزش دیده و دور از انتظار جهانیان توانستیم در این جنگ به پیروزی برسیم ، ما این را می دانیم که دشمن روی امتی که ولایت ندارد سرمایه گذاری نمیکند چون این امت خطری برای آنان ندارد ،پس قطعا این مهم  بودن از جهت حضور ولی در بین این امت است اما نباید فراموش کرد که ولی بدون امت نیز قدرتی ندارد همچون زمان امیرالمومنین علی (ع). زمانی که امام و امت کنار هم قرار گرفتند و پیوستگی ایجاد شد میتوانند تحولات عظیمی را ایجاد کنند لذا روزی که امت از امام جامعه فاصله گرفت شک نکنید که سیلی خواهد خورد.

وی افزود : در رابطه با بحث انتخابات نیز باید بیان داشت که ما در یک انتخابات زود هنگام قرار گرفتیم و یک سانحه ما را از وجود یک رئیس جمهور پرکار و انقلابی محروم کرد . زمانی که این سانحه اتفاق افتاد نقش ولایت به شدت روشن تر شد آن زمان که امور کشور با وجود اتفاقات، لحظه ای دچار اختلال نشد .جایگاه ولایت در این چهل روز مشخص شد.

این انتخابات از 7 الی 8 جهت مهم است که به مواردی از آن اشاره می کنیم :

1.وضعیت فوق العاده منطقه ، همانطور که شاهد هستیم چندین ماه است که به طور شدید شاهد نسل کشی در این منطقه هستیم و این مسیر بابی به جهت دست درازی به خاک کشور ما نیز هست همانطور که در این مدت مواردی از قبیل ترور شخصیت های مهم کشوری و دست درازی به سفارت کشورمان توسط رژیم صهیونیستی را شاهد بودیم
،از جهتی حضور حداکثری و انتخاب درست در مقابل این اتفاقات از اهمیت بالایی برخوردار است . ما معتقدیم که ترور حاج قاسم از آثار برجام بود و آن را زمان بیشتر مشخص خواهد کرد و آگاه هستیم که از سرمایه های ما دانشمندان و شخصیت های مهم ما نیز هستند ، ما نیاز به فردی برای اداره کشور داریم که به مقاومت هم معتقد باشد زیرا بحث ، بحث امنیت کشور ما نیز هست.

2.اهمیت دوم این است که کشور در نیمه ی راه حل مشکلات است ما دهه 90 یک فرصت را از دست دادیم ، به تعبیر رهبر معظم انقلاب : (در حالی که کشور در یک تعطیلی نسبی بود ) اما در این دوره شاهد فعالیت های مختلف زیر بنایی ، احیا پروژه های عظیمی که سالها تعطیل بودند ، احیا زیرساخت های متعدد و ... بودیم ، فردی که انتخاب میشود باید همچون این دولت نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کند.

3.سومین مورد جایگاه نظام است ، خیلی از کشور های غربی 8 تیر کشور ما را رصد میکنند ، هرچه حضور در انتخابات پررنگ تر باشد دشمن به فکر تغییر روند خود خواهد بود، در واقع این حضور زنگ خطری برای دشمن است.حفظ جایگاه نظام الزامی است که با  حضور و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل خواهد شد.

4.هرچه استحکام بخشی به وحدت و انسجام داخلی بیشتر شود ، قدرت کشور بیشتر شده و دشمن ناامیدتر میشود ، ما در این 45 سال 5 مرتبه مذاکره با آمریکا داشته ایم که هر بار با نقض پیمان توسط آمریکایی ها همراه بود .حماسه حضور ملت در تشییع پیکر شهدای خدمت کم نظیر و حتی بی نظیر بود ، به خاطر اصل نظام و انقلاب و کشور این حماسه جلوه اش در 8 تیرماه تکمیل میشود

سرهنگ غلامرضایی در پایان سخنان خود اشاره کردند : رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که کسی را باید انتخاب کنیم که به شعار های انقلاب نزدیک تر باشد.

در واقع رئیس جمهور باید تزار باشد در همه ی جنبه ها ، اصول و مبانی را قبول داشته باشد ، خادم ملت باشد، سلامت خانوادگی و اقتصادی داشته باشد و روحیه ی جهادی داشته باشد که امیدواریم انتخاب این دوره نیز چنین فردی باشد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 131080
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید