امروز : 28 مهر 1403
  • 1401/10/04 - 13:54
  • 42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z7pC

ویژگی¬های لازم برای پذیرش مسئولیت در فرمایشات مقام معظم رهبری

حجت الاسلام و المسلمین ابن علی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، یکشنبه 1401/10/4، بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بقیه الله دانشگاه، به تبیین ویژگی¬های لازم برای پذیرش مسئولیت در فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت.


حجت الاسلام و المسلمین ابن علی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، یکشنبه 1401/10/4،  بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بقیه الله دانشگاه، به تبیین ویژگی­های لازم برای پذیرش مسئولیت در فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت.



حجت الاسلام و المسلمین ابن علی اظهار داشت که هر مسئولیت و پستی در جمهوری اسلامی ایران طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سه رکن اساس دارد و اگر یکی از اینها نباشد، پذیرش آن مسئولیت غصب به حساب می آید.



ایشان علم و آگاهی و شناخت نسبت به مسئولیت پذیرفته شده را اولین رکن لازم مطرح نمود و آن را به معنای تخصص مورد نیاز در مورد آن مسئولیت معنا نمود.



آقای ابن علی دومین رکن لازم را تقوای الهی دانست و در ادامه به خاطره ای از آیت الله بهاءلدینی اشاره نمود که ایشان با شخصی که از اروپا برگشته بود و میگفت اسلام فقط در اروپاست زیرا آنها نظم و قانون را به تمام معنا رعایت می کنند. در واکنش به این صحبت آیت الله بهاءلدینی که معمولا انسانی آرام بوده اند با تندی به این شخص واکنش نشان می دهد و می فرماید که این نظم از ترس است و بخاطر ترس از قانون این رفتارها را نشان می دهند.



ایشان افزودند در واقع این نظم نظم انسانی نیست و نظم حیوانی است چون از قانون می ترسند. پس در واقع هرکس منظم است لزوماً انسان نیست.



آقای ابن علی سومین مورد را کارآمدی بیان نمود و برای درک آن مثالی از نانوایی زد که آگاهی به علم نانوایی دارد اما نان سوخته از تنور در می آورد و دلیل آن را نمی داند. ایشان خاطر نشان کرد در مورد مسئولین نظام هم انقلابی بودن رکن اساسی برای پذیرش و دادن مسئولیت است و از عملکرد بعضی از مسئولین در دادن پست به افراد غیر انقلابی انتقاد نمود.


  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110815
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم