امروز : 29 مهر 1403
  • 1398/08/20 - 13:44
  • 34
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZUgB

یازدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه یازدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان با عنوان"ستارگان خاک" با حضور مرضیه نظرلو نویسنده کتاب بگو ببارد باران و خانواده شهید احمدرضااحدی برگزار شد.






به همت بسیج دانشجویی دانشگاه یازدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان با عنوان"ستارگان خاک" با حضور مرضیه نظرلو نویسنده کتاب بگو ببارد باران و خانواده شهید احمدرضااحدی برگزار شد.



یازدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور ریاست دانشگاه"دکترسیدعلیرضا مروجی"، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه"علیرضا شاه فضل"، معاون فرهنگی و دانشجویی"دکتر حمیدرضا گیلاسی"، معاون غذا و دارو"دکتر تقی زاده"، محمدحسین زیلوچی مدیر حوزه ریاست، سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه"دکتر جوادی مقدم"، مدیر فرهنگی دانشگاه"محمدحسین صالحی"، سرگرد عیشی از سپاه پاسداران شهرستان، سرهنگ باقری مدیر امور ایثارگران پادگان کبریائی، سرهنگ سواری، بصیرتی رئیس نمایندگان شورای نگهبان شهرستان، جمعی از مسئولین، دانشجویان و کارکنان دانشگاه مورخ۱۹ آبان ماه ۹۸ در جوار مسجد بقیه الله دانشگاه برگزار شد.



مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، زیارت عاشورا و اجرای ماش نظامی در جوار مقبره شهدای گمنام آغاز شد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی از تمامی دست اندرکاران این برنامه قدردانی و تشکر کرد و سخنان خود را با اشعاری در مورد شهیدان آغاز نمود.



دکتر مروجی با تاکید بر زنده نگه داشتن روحیه شهادت طلبی گفت: ما تا زمانی که دشمن داریم باید این روحیه را در خودمان حفظ و ارتقاء دهیم و بر اساس فرمان خدا در کنار این قوت و استحکام این روحیه لازم است.



رئیس دانشگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه این دانشگاه، دانشگاه قرآنی است و براساس تحقیق انجام شده عضو هیئت علمی دانشگاه، شاخصه های فرهنگی دانشگاه عالی می باشد؛ امیدواریم شاهد حضور پرشور دانشجویان در این مراسم ها و دیگر مراسمات فرهنگی و هم چنین شاهد ارتقاء و افزایش این شاخص ها باشیم.



وی در خصوص اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه تصریح کرد: این چیزی است که امام شهدا و شهدا از ما می خواهند و انشاله این انقلاب به دست صاحب اصلی خود امام زمان(عج) برسد.



در ادامه این برنامه مدرس زاده مجری این مراسم گفتگویی با محمدرضا احدی برادر شهید احدی"رتبه یک کنکور تجربی سال ۶۴ "و نویسنده کتاب"بگو بارد باران" مرضیه نظرلو داشت.



مرضیه نظرلو در خصوص انتخاب شهید احدی برای موضوع کتاب خود گفت: با توجه به نخبه بودن شهید احدی و پیشنهاد بنیاد ملی نخبگان با خواندن بیش از ۶۰ بار از دلنوشته های این شهید این موضوع را انتخاب نمودم.



نویسنده" کتاب بگو ببارد باران" با اشاره بر نحوه نگارش این کتاب بیان داشت: کتاب های دفاع مقدس از زاویه دید سوم شخص نوشته می شود اما با توجه به شخصیت بارز شهید احدی نگارش شاعرانه و رمانتیک را انتخاب نمودم و از زاویه دوم شخص در حال گفتگو با شهید می باشم.



نظرلو در خصوص دلنوشته های شهید احدی تصریح کرد: نوشته های احدی در کتاب"حرمان هور" روح زنده و جاری دارد و فضای جبهه را پویا نوشته است.



وی گفت: از یک خط وصیت نامه این شهید"فقط نگذارید حرف امام زمین بماند" می توان هدف شهید احدی را برای حضور در جنگ متوجه شد.



کاپیتان محمدرضا احدی در این مراسم زندگینامه شهید احدی را بازگو کرد و از حضور پیاپی شهید احمدرضا در جنگ و از نخبه بودن این شهید بزرگوار مطالبی را بیان نمود.



محمدرضا احدی ولایت مداری و حق طلبی شهید احدی را از بارزترین ویژگی های آن شهید دانست و گفت: باید درس بگیریم که چگونه شهید احمدرضا را به نسل جدید معرفی کنیم.



وی با تاکید بر نخبه بودن این شهید حق طلب اظهار داشت: نخبه کسی است که در زمان واحد خود، وظیفه خود را بشناسد و به آن عمل کند.



سخنرانی هاشم پور، اجرای تئاتر"انتخاب شده با موضوع زندگینامه شهید چمران" و مدیحه سرایی حسین برزی از دیگر برنامه های این مراسم می باشد



.



 




  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110404
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم