امروز : 29 مهر 1403
  • 1399/10/09 - 09:18
  • 40
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZyZC

یوم الله 9 دی ، روز بصیرت ومیثاق

روز تاریخی و حماسه‌ساز نهم دیماه در تقویم انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم‌اللّه و ماندگار گردید. این روز سالروز تجلی بصیرت، آگاهی، ایمان و تعهد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است




 



روز تاریخی و حماسه‌ساز نهم دیماه در تقویم انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم‌اللّه و ماندگار گردید. این روز سالروز تجلی بصیرت، آگاهی، ایمان و تعهد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که رهبر معظم انقلاب در عظمت این روز فرمودند:



نهم دی ۸۸، حادثه کوچکی نیست، بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روز‌های اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود. هیچ کس نگوید من تکلیفی ندارم، من مسئولیتی ندارم، مسئولیت معنایش این نیست که اسلحه ببندیم، بیاییم توی خیابان راه برویم، در هرکاره‌ای که هستیم احساس مسئولیت کنیم.



نهم دی ماه روزی حماسی در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران است. ملتی سرافراز که دنیا را مبهوت ایستادگی خود نموده اند در نهم دی ماه پس از فرونشاندن آتش فتنه بزرگ سال ۱۳۸۸ هجری شمسی، چشم خود را در چشمه بصیرت و بیداری روئین تن نمودند و حماسه‌ای دیگر را به دفتر پر افتخار حیات ایرانیان افزون ساختند.



ساده اندیشان و کوته نگران در تلاشند که فتنه ۸۸ را داستانی تمام شده و واقعه‌ای گذشته نشان دهند، اما مردم با بصیرت ایران می‌دانند که فتنه ۸۸ عبرت آموز و حماسة بزرگ نهم دی ماه فراموش نشدنی و جلوه کم نظیری از بیداری و هوشیاری یک ملت است که شایستة فراگرفتن درس‌های بزرگی از آن حماسه عظیم است.



اما نهم دی ماه تنها روز حماسه ساز ملت ایران نبود. در طی قرن‌ها و علی الخصوص پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، آفرینش حماسه‌های بزرگی را از سوی ملت ایران شاهد بودیم که هر یک داستانی بلند و عبرت آموز دارد. امروز هم در فتنه اقتصادی که عیله مردم ایران به راه افتاده است، باز هم بصیرت و بیداری حرف اول را می‌زند و در این میان ناگفته پیداست که ملت، با مقاومتی بی بدیل کار خود را انجام داده است و حال این مسئولان هستند که باید هم قدردان ملت بزرگ ایران باشند و هم خادم شایسته این ملت برای بهبود اوضاع اقتصادی و کاهش فشار بر توده‌های مردم باشند. این انتظاری به حق است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بار‌ها بر آن تاکید نموده اند که معیشت مردم و اصلاح وضعیت اقتصادی کشور باید اولویت اول مسئولان و خادمان ملت باشد.



فتنه ۸۸ نه اولین بود نه آخرین و جوامع اسلامی در طول تاریخ با فتنه‌های زیادی رو به رو بوده‌اند، داستان مسجد ضرار، داستان پیراهن عثمان، قرآن بر سر نیزه کردن و جریان خوارج از آن جمله است.



اگر از این فتنه جلوگیری نمی‌شد انقلاب با چالش‌های زیادی مواجه می‌شد. دو عامل در خنثی کردن فتنه ۸۸ مؤثر بود، نخست نقش رهبری و دوم بصیرت، آگاهی و فهم مردم از موقعیت زمانی بود.



۹ دی ۸۸ یوم الله دیگری است که ملت ایران در آن درخشید و ماندگار شد و تاریخی جدیدی را با قیام ملی و عاشورایی خود ساخت.



فتنه سال ۸۸ نتیجه سال‌ها برنامه‌ریزی نظام سلطه بود و عده‌ای به یوم الله ۹ دی مظهر عبور از فتنه‌ها استخیال خام خود در صدد بودند ضربه نهایی را به نظام اسلامی وارد کنند.



فتنه‌گران با تحلیل‌های غلط خود می‌پنداشتند که می‌توانند مردم را از نظام اسلامی جدا کنند، اما حرکت عظیم مردم غیور ایران در ۹ دی فتنه فتنه‌گران را خنثی کرد.



روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند که هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند و با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه‌گران به پا کرده‌اند هرگز نه راه را گم می‌کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است بر می‌دارند.



در این روز مهم، مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که به این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد" به خوبی در عمل معتقد و پایبند هستند.





 




  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110499
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم