امروز : 27 مهر 1403

باسمه تعالی

اساسنامه موسسه جود

کیست که به خدا قرض دهد، قرضی نیکو،  تا آن را برای او مضاعف سازد به اضعاف بسیار و خداست که تنگ می گیرد و یا می بخشد و بازگشت همه شما به سوی اوست. ( بقره / 264 )

 

فصل اول: کلیات

 

ماده 1: نام موسسه

 "موسسه جود" که من بعد "موسسه" نامیده می شود تحت نظر هیئت مدیره (طبق ماده 6 ) شامل جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری فعالیت می کند. 

ماده 2: هدف

این موسسه به منظور رفع احتیاجات معیشتی، علمی و فرهنگی دانشجویان ( و در موارد خاص کارکنان) تشکیل می گردد.

ماده 3: موضوع فعالیت

 

الف- دریافت وجوه اهدایی اساتید و کارکنان دانشگاه

 

ب- اعطای تسهیلات به دانشجویان نیازمند

 

تبصره1- اساتید و کارکنان دانشگاه با تکمیل فرم مخصوص موافقت کتبی خود را برای برداشت مبلغ مشخصی از حقوق به مدیریت مالی دانشگاه اعلام می نمایند.

تبصره2- نحوه اعطای کمک بصورت:

الف- پرداخت بلاعوض و یا

ب- تخصیص وام قرض الحسنه

می باشد.

تبصره 3-موسسه می تواند با اعتبارات در اختیار، اقدام به اخذ اعتبارات و تسهیلات بانکی در راستای اهداف خود نماید.

تبصره 4- در راستای ارتقاء فعالیتهای موسسه به مرور زمان امکان تغییر یا افزایش محورهای کاری و زمینه های فعالیت موسسه وجود خواهد داشت.

 

ماده 4: مد ت فعالیت موسسه و نشانی موسسه

از تاریخ شروع به فعالیت و به مدت نامحدود خواهد بود. نشانی موسسه دانشگاه علوم پزشکی کاشان-دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه می باشد.

ماده 5: هر نوع تغییر در مفاد اساسنامه می بایست به تایید اکثریت هیات مدیره برسد.

 

 

فصل دوم:  ارکان موسسه

 

ماده 6: ارکان موسسه شامل مدیر عامل، هیات مدیره و بازرسان می باشند.

1-مدیر عامل: رئیس دانشگاه مدیرعامل موسسه خواهد بود.

2- هیات مدیره: مرکب از 9 نفر عضو اصلی می باشد که برای مدت 3 سال از میان اعضا هیات علمی و کارکنان با نظر ریاست دانشگاه  انتخاب می شوند.

تبصره 1: اعضای اولین هیات مدیره بشرح زیر می باشند:

ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر سید علیرضا مروجی

مسوول دفتر نهاد حجت الاسلام علیرضا شاه فضل

هفت نفر از اعضای هیات علمی شامل:

دکتر محمود سلامی

دکتر غلام رضا مصطفایی

دکتر اکبر علی اصغر زاده

دکتر عباس تقوی

دکتر حمیدرضا گیلاسی

دکتر حسین نیکزاد

خانم دکتر مسعودی علوی

تبصره 2- اعضاء هیات مدیره هر سه سال یکبار با نظر ریاست دانشگاه قابل تغییر خواهند بود.

3- بازرسان: از بین اعضاء هیات مدیره دو نفر بعنوان بازرس برای مدت 3 سال انتخاب می گردند و انتخاب مجدد افراد بلامانع می باشد.

تبصره 1- وظایف بازرسان:

1-نظارت مستمر بر انطباق نحوه ی اداره ی امور موسسه و عملیات و معاملات انجام شده با اساسنامه و قوانین ومقررات

2-نظارت بر انجام حسابرسی، رسیدگی به گزارش های حسابرسی و گزارش نتیجه ی رسیدگی به هیات مدیره

تبصره 2- بازرسان اولین هیات مدیره بشرح زیر می باشند:

          دکتر حمیدرضا گیلاسی

          دکتر اکبر علی اصغر زاده

ماده 7: جلسات هیات مدیره سالانه یکبار به منظور ارائه گزارش و تصمیم گیری در مورد فعالیتهای موسسه تشکیل می گردد.

ماده 8: جلسات هیات مدیره با حضور حداقل6 نفر از اعضاء رسمیت می یابد و مصوبات آن با رای 4 نفر قابل اجراء خواهد بود.

ماده 9: بر اساس موافقت اعضای هیات مدیره جلسات مربوط به اعطای تسهیلات به دانشجویان حسب مورد با حضور سه نفر شامل حجت الاسلام شاه فضل، دکتر مصطفایی و دکتر سلامی تشکیل می گردد.

تبصره 1- کلیه ی قراردادها و اسناد تعهدآور موسسه به امضاء سه نفر فوق الذکر معتبر است.

تبصره 2- در جلسات مربوط به اعطای تسهیلات یکی از بازرسان شرکت خواهند نمود.

 

فصل سوم: امور مالی

ماده 11: به منظور انجام امور دریافت و پرداخت شماره حسابی در بانک رسالت بنام موسسه گشایش می یابد.

تبصره1- کلیه پرداخت ها از طریق چک و با امضای هر سه عضو مذکور در ماده 8  صورت می گیرد. 

تبصره 2- معرفی افراد جهت دریافت وام از طریق مکاتبه با بانک عامل انجام می گردد. پرداخت وام بر اساس مقررات بانک صورت خواهد پذیرفت و موسسه در هیچیک از مراحل مربوط به پرداخت وام نقش نخواهد داشت. 

این اساسنامه در سه فصل و 11 ماده و در اولین هیات مدیره به تصویب رسید و قابل اجرا می باشد.

 

                                                                                                          والسلام علیکم و رحمه االله