امروز : 30 مهر 1403
  • 1393/08/27 - 12:15
  • 42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zy7B

ازدواج ، یک انتخاب مهم ،‌آگاهانه و یک امر احساسی است .

در نشست «ازدواج به سبک تکنولوژی» عنوان شد : ازدواج یک انتخاب مهم ، آگاهانه و یک امر احساسی و قابل پیش بینی است



حجت الاسلام حسامی با بیان ویژگی های شخصیت انسان ، مهمترین نکته اساسی در شخصیت هر فرد را لذت طلبی دانست و افزود : شاخصه وجود همه انسانها لذت طلبی است . اعمال و کارهایی که توسط انسان انجام می شود ، ریشه در لذت طلبی او دارد . انسانی نیست که رنج را دوست داشته باشد و ازآن لذت ببرد . لذت جزء علوم حضوری و یک ادراک درونی است و ربطی به خارج ندارد . هرچه انسان هیجان زده شود لذتش بالاتر رفته و لذت معمولاً یک حس شادی است و همچنین شادی باعث کند شدن محرک های عصبی شده و بنابراین مقوله لذت بسیار مهم است.



 



وی ادامه داد : ازدواج یک نوع لذت است و نقش تنظیم کننده دارد .



 



حجت الاسلام حسامی ازدواج را مهمترین انتخاب هر فرد دانست و ادامه داد : مهمترین انتخاب انسان بعد از خدا و دین انتخاب همسر است .بیش از نیمی از زندگی انسان در کنار همسر و خانواده سپری می شود .



 



به گفته وی ، از منظر دین و اسلام ، هدف از ازدواج و تشکیل خانواده ، پدرشدن و مادرشدن است . تمام تکاملی که یک انسان می تواند در زندگی داشته باشد ، در مقام مادر و پدر شدن اتفاق می افتد . ازدواج فرآیندی است که باعث می شود وقتی انسان در هرم خانواده قرار می گیرد ناچار است که نقشی ایفا کند که آن نقش باعث آرامش انسان می شود . یک فرد می تواند در مقام پدر و مادرشدن به کمال عرفانی برسد .



 



حجت الاسلام حسامی درخصوص شرایط و ویژگی های انتخاب همسر شایسته و نقش همسری در زندگی هر فرد مطالب مهمی را بیان کرد و ادامه داد : انسان وقتی که به بلوغ اجتماعی ، عاطفی و عقلی رسید باید ازدواج کند . خودش و دغدغه هایش را بشناسد . اولین گام در داشتن ازدواج موفق ، خودشناسی است . قوام یک زن به مردش است . مرد باید بگونه ای باشد که زن بتواند به او تکیه کند . و همچنین یکی از روشهای انتخاب همسر ، رفت و آمد و دوستی می باشد . وقتی انسان با فردی رابطه برقرار می کند ،‌ این رابطه همراه با محبت و احترام است . رفتارهای محبت آمیز باعث ایجاد علاقه و هیجان در انسان می شود و هیجانی که کنترل نشود شناخت را پایین می آورد .



 



به گفته وی درک ،فهم و کفویت و همچنین تفاوت سنی بین زن و مرد از مهمترین ویژگی های یک ازدواج موفق می باشد .



 



حجت الاسلام حسامی با بیان مشکلات و موانع یک ازدواج موفق ، بالا بودن سطح توقعات زن و مرد را از مهمترین مشکلات ازدواج دانست و افزود : بسیاری از مشکلات در زندگی مشترک ناشی از بالا بودن سطح توقعات و آرمان گرایی افراد است .



 



وی در ادامه درخصوص ازدواج های اینترنتی و حضور جوانان در شبکه های اجتماعی مانند وایبر ، لاین و ... مطالبی را بیان نمود .



 



به گفته وی ازدواج یک انتخاب مهم ، آگاهانه و یک امر احساسی و قابل پیش بینی است . زندگی برای بندگی است



 



گفتنی است که این برنامه به همت کانون جوان و اندیشه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در تاریخ یکشنبه 93/8/25 و در محل آمفی تئاتر دانشکده پرستاری و مامایی برگزار گردید .















مراسم ازدواج به سبک تکنولوژی

مراسم ازدواج به سبک تکنولوژی

مراسم ازدواج به سبک تکنولوژی


  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109872
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم