امروز : 29 مهر 1403
  • 1397/07/21 - 09:52
  • 51
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZofB

استاد دانشگاه و برگزیده حفظ کل قرآن کریم در جشنواره قرآن:

جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در میان دانشگاهیان به جایگاه خوبی رسیده است




حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاه فضل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دکترای مدرسی معارف قرآنی در گفت وگو با خبرنگار مفدا با بیان این مطلب افزود: امسال در جشنواره بیست و سوم که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال برگزاری است، در دو رشته حفظ موضوعی قرآن کریم و حفظ کل شرکت کردم که خوشبختانه در این دو رشته توانستم جزو برگزیدگان باشم. امیدوارم در مرحله نهایی جشنواره و بعد از برگزاری مسابقات به رتبه قابل توجهی دست یابم.



وی در خصوص رتبه‌های کسب شده در جشنواره‌های ادوار گذشته قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در  ادوار گذشته موفق شدم در رشته‌های حفظ ده و بیست جزء قرآن کریم حائز رتبه‌های اول و دوم شوم که به واسطه این موفقیت همواره شکرگزار خداوند متعال هستم. همچنین در دوره‌های گذشته در رشته حفظ کل قرآن کریم موفق به رتبه دوم شدم.



استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر اینکه قرآن کتاب زندگی است، خاطرنشان کرد: هر انسانی که در قید حیات است و  زندگی می‌کند به قرآن نیاز دارد از این رو باید همواره کتاب آسمانی باید سرلوحه زندگی افراد باشد. درتمامی سطوح زندگی، انسانها باید با قرآن کریم در ارتباط باشند و پیوند ناگسستنی با این کتاب آسمانی داشته باشند تا قرآن در زندگی آنها ساری و جاری باشد و به برکت قرآن به موفقیت‌های زیادی برسند.



برگزیده رشته حفظ کل قرآن کریم در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید در محیط‌های دانشگاهی و تحصیلی آموزه‌های دینی و قرآنی را بیش از پیش مطرح کرد و دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها را بیشتر با این کتاب آسمانی آشنا کرد اظهار کرد:  باید آموزه‌های دینی و قرآنی را که ارتباط مستقیمی با علم پزشکی دارند را در قالب کلاس‌های مختلف به دانشجویان به خوبی انتقال داد.



حجت‌الاسلام شاه فضل خاطرنشان کرد: قرآن بخش‌های زیادی از آموزه‌های دینی و احکام دینی را در برمی‌گیرد و کتاب هدایت بشریت است و اگر وزارت بهداشت بتواند این آموزه‌های دینی را وارد مباحث علمی کند و آنها را به بهترین شکل ممکن به دانشجویان منتقل کند قطعا خواهیم توانست دین را به شکل قوی‌تری وارد زندگی دانشجویان کنیم. دانشجویان علوم پزشکی که آینده داران نظام سلامت هستند باید با معارف قرآنی و آموزه‌های دینی بیشتر آشنا شوند تا بتوانند در آینده ارتباط خوبی با مخاطبان خود داشته باشند.



وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم اثرات مستقیمی بر زندگی هر انسانی دارد، خاطرنشان کرد: وقتی مباحث دینی و آموزه‌های معنوی و قرآنی از دریچه قرآن به مخاطبان انتقال داده شود، قطعا پذیرش آن از سوی افراد بیشتر است.ما باید قرآن و آموزه‌های دینی را در تمامی ابعاد زندگی افراد وارد سازیم و بهترین فضا برای انتقال آموزه‌های دینی و قرآنی محیط دانشگاه‌ها و تحصیل است.



برگزیده رشته حفظ کل قرآن کریم در جشنواره بیست و سوم با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره قرآن و عترت صرفا کافی نیست، اظهار کرد: ما بایدتمامی فعالیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی را آمخیته با مسائل دینی و قرآنی کنیم. برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و... که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود باید رنگ و بوی قرآنی‌اش بیشتر باشد و در خلال برگزاری این جشنواره‌ها با پوشش قرآنی بیشتر، فعالیت‌های قرآنی نیز برای دانشگاهیان بیشتر تدارک دیده شود.البته خوشبختانه در چند سال اخیر باتوجه به ارتباطی که با دانشگاه‌های مختلف داشتم به جرات می‌توان گفت که اقدامات قرآنی در سطح دانشگاه‌ها بیشتر تقویت شده است.



شاه فضل با تاکید بر اینکه انسانها باید چند بعدی پرورش یابند، خاطرنشان کرد: اگر فردی فقط صرفا سراغ کسب علم وتحصیل برود به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه باید یک انسان در همه ابعاد زندگی خود را به پیشرفت و موفقیت نزدیک کند. یک دانشجو نیز صرفا نبایدتک بعدی باشد و فقط کسب علم ودانش را در فضاهای دانشگاهی پیگیری کند بلکه باید در جشنواره‌های مختلف و برنامه‌های فوق برنامه دانشگاه شرکت کند و استعدادهای وتوانمندی‌های خود را در زمینه‌های فرهنگی،هنری، قرآنی و ورزشی تقویت کند.



 




  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110318
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم