امروز : 30 مهر 1403
  • 1393/09/10 - 11:09
  • 40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZG7B

افراد خلاق ، دارای هدف و اعتماد به نفس بالایی هستند .

در کرسی آزاد اندیشی خلاقیت عنوان شد : هر چه اعتماد به نفس در فردی بیشتر باشد ، خلاقیت در آن فرد بیشتر است و این خود باعث می شود که ما خانواده ای خلاق ،‌دانشگاهی خلاق ،‌شهری خلاق و جامعه ای خلاق داشته باشیم .



دکتر مجید حسن زاده در ابتدای سخنان خود تعریفی از خلاقیت داشت و افزود : خلاقیت یک ایده فکری است که هنوز تجسم پیدا نکرده است . خلاقیت متفاوت فکر کردن و متفاوت حرف زدن است .



 



وی ادامه داد : خلاقیتی خوب و هدف دار است که بتوان آن را به نمایش گذاشت و وقتی این خلاقیت به مرحله ظهور رسید آن جامعه ، جامعه خلاقی است .



 



به گفته وی هدف دار بودن یکی از مهمترین ویژگی های افراد خلاق می باشد . افراد خلاق از امکانات ساده و پیش پا افتاده ، بهترین بهره را برده و همچنین از تجربیات دیگران و شکست ها و موفقیت های آنان استفاده می کنند .



 



مدیر آموزشی دانشکده پزشکی با اشاره به اکتسابی بودن خلاقیت اظهار داشت : می توان گفت خلاقیت در انسانها ژنتیکی و وراثتی نیست و با ضریب هوشی افراد ارتباطی ندارد . بلکه خلاقیت یک امر اکتسابی و مهارتی است . هر چه فرد مهارت بیشتری داشته باشد نتیجتاً خلاقیت و نوآوری بیشتری هم خواهد داشت .



 



وی در ادامه به موانع خلاقیت اشاره داشت و عنوان کرد : بستر اولیه خلاقیت افراد در خانه و خانواده شکل می گیرد . ذهن کودک نسبت به پدر و مادر خود خلاق تر است و ما باید زمینه های این خلاقیت را در خانه برای فرزندانمان ایجاد کنیم. در حقیقت پدر و مادر باید مروج خلاقیت باشند .



 



وی عدم نظر خواهی از کودکان در کلیه امور ، بحث کردن با فرزندان ، بازی نکردن کودکان با دوستان و اسباب بازی هایشان ،‌محدود کردن کودکان در خانه را از مهمترین موانع رشد خلاقیت در کودکان دانست و افزود : پدر و مادر در تمامی مسائل زندگی باید از کودکان هم نظر خواهی کنند و اجازه بدهند که آنان در انجام فعالیتهای خانواه سهیم باشند .



 



دکتر مجید حسن زاده در پایان سخنان خویش گفت : خلاقیت با اعتماد به نفس ارتباط مستقیمی دارد ،‌هر چه اعتماد به نفس در فردی بیشتر باشد خلاقیت آن فرد هم بیشتر می شود و این خود باعث می شود که ما خانواده ای خلاق ،‌دانشگاهی خلاق ،‌شهری خلاق و جامعه ای خلاق داشته باشیم .



 



گفتنی است این نشست به صورت کرسی آزاد اندیشی برگزار شد و دانشجویان نیز نقطه نظرات خود را در زمینه خلاقیت و موانع خلاقیت بیان نمودند که با استقبال گرم دانشجویان روبرو شد .



 



این نشست در تاریخ یکشنبه 9/9/93 به همت کانون جوان و اندیشه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در محل سالن اجتماعات دکتر قریب برگزار شد .















کارگاه خلاقیت

کارگاه خلاقیت

کارگاه خلاقیت

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109879
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم