امروز : 30 مهر 1403
  • 1395/03/19 - 13:29
  • 41
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZFaB

اولین جلسه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه برگزار شد .

اولین جلسه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه با موضوع آسیب شناسی فضای مجازی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین فرجی رئیس حوزه علمیه شهرستان کاشان در تاریخ سه شنبه 95/3/18 برگزار شد.




اولین جلسه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه با موضوع آسیب شناسی فضای مجازی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین فرجی رئیس حوزه علمیه شهرستان کاشان در تاریخ سه شنبه 18/3/95 برگزار شد.



حجت الاسلام شاه فضل مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ابتدای جلسه، ضمن عرض تبریک حلول ماه پرخیر و برکت رمضان و عرض خیر مقدم به اساتید شرکت کننده در طرح، نکاتی در خصوص نحوه برگزاری کلاس ها و موضوعات جلسات را مطرح کرد.



رئیس حوزه علمیه شهرستان کاشان، در خصوص فضای مجازی و آسیب های ناشی از این فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مطالب خود را بیان نمود.



حجت الاسلام و المسلمین فرجی، با بیان حدیثی از پیامبر اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) "هر کسی زمان خود را بشناسد فتنه ها و آسیب های آن زمان نمی تواند بر او هجوم بیاورد"، گفت: بنابراین ما باید از زمان حال حاضر که در آن زندگی می کنیم باید شناخت لازم و کافی را داشته باشیم.



وی، با بیان اینکه دین اسلام مسئول و پاسخگوی زندگی همه افراد است، افزود: این دین برای همه لحظه ها و حالات زندگی فردی و اجتماعی دستوراتی داده و این دستورات دین عبادت محسوب می شود.



رئیس حوزه علمیه شهرستان کاشان تصریح کرد: امروزه با رشد چشمگیر علم و صنعت، شاهد حاکمیت صنعت بر جامعه و زندگی افراد جامعه هستیم که این حاکمیت آسیب های زیادی برای جامعه و افراد جامعه دارد که به این نوع جوامع، جوامع تکنوپولی می گویند.



وی تصریح کرد: تکنوپولی به معنای سلطه تکنولوژی بر فرهنگ جوامع بشری است و باعث حذف دین، فرهنگ و اخلاقیات مثبت افراد جامعه می شود و به فرهنگ و مذهب افراد جامعه آسیب وارد می کند.



به گفته وی، ما باید با بالا بردن سطح دانش و آگاهی افراد جامعه و خانواده ها آسیب های ناشی از جوامع تکنوپولی را کاهش دهیم.



حجت الاسلام فرجی، شناخت زمان را مهمترین اصل تربیت فرزند و نسل جوان دانست و اظهار داشت: باید با افزایش شناخت و آگاهی کافی از زمان و مکان و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، نقش مثبت و سازنده ای در اجتماع داشته باشیم و دید خود را نسبت به مسائل جامعه گسترش داده و فقط درگیر خودمان نباشیم.



وی، محبوبیت و مقبولیت والدین از سوی فرزندان را مهمترین اصل در تربیت فرزندان دانست و ادامه داد: پدر و مادر باید برای فرزندان خود محبوبیت و مقبولیت داشته باشند و بچه ها والدین را مانند دوست صمیمی خود بدانند تا با آنها احساس راحتی کنند.



به گفته وی، اصل تربیت از طریق کلام و از طریق مادران انتقال داده می شود اما متأسفانه دنیای امروز با همه پیشرفت هایش نقش مادر را در جامعه کمرنگ می کند و ما باید کاری کنیم که فرزندانمان در کنار ما احساس لذت و آرامش داشته باشند.



حجت الاسلام فرجی، با اشاره به آسیب های فضای مجازی، بلوغ زودرس، ازدواج دیررس، اضطراب، استرس، افت تحصیلی و ... را از مهمترین آسیب های فضای مجازی دانست و گفت: اگر ما یک خانواده آگاه و پویا داشته باشیم فضای مجازی آسیب جدی به ما وارد نمی کند.



رئیس حوزه علمیه شهرستان کاشان، مراعات کردن حدود و قانون خدا، افزایش روحیه مسئولیت پذیری در بچه ها و ترسیم آینده شان، ارتباط با فرزندان در فضای مجازی،معرفی الگوی مناسب و موفق به فرزندان، افزایش فرهنگ کتابخوانی در خانه، رعایت اصل مدیریت زمان و مکان برای استفاده از فضای مجازی، افزایش ارتباط فرزندان با مسجد و بچه های مذهبی مسجد و ... از جمله راهکارهای کم کردن آسیب های مجازی برشمرد.



شایان ذکر است طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه از تاریخ 18/3/95 آغاز و تا تاریخ 15/4/95 ادامه دارد که زمان شروع کلاس ها روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 10 صبح الی 13 ظهر به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه می باشد.



 








  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110049
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم