امروز : 29 مهر 1403
  • 1397/10/24 - 09:26
  • 39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZKfB

اولین کنگره ملی نماز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود

اولین کنگره ملی نماز با رویکرد پژوهش‌های میدانی، فروردین ماه سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.




 



اولین کنگره ملی نماز با رویکرد پژوهش‌های میدانی، فروردین ماه سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.



به گزارش مفداکاشان، "حجت الاسلام شاه فضل" دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگار مفدا در خصوص برگزاری اولین کنگره ملی نماز با رویکرد پژوهش‌های میدانی در این دانشگاه گفت: قبل از هرچیز تشکر می‌کنم از ریاست دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشجویی که در برپایی کنگره تلاش می‌کنند و ان شاء‌الله دفتر نهاد مقام معظم رهبری نیز همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.



دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته کنگره‌های برگزارشده در راستای پژوهش‌های کتابخانه‌ای است و بنابراین تصمیم گرفتیم با رویکرد پژوهش‌های میدانی کنگره‌ها رابرگزار کنیم تا وضعیت‌سنجی مناسبی نسبت به مسئله نماز در سطوح مختلف و مراکز مختلف داشته باشیم و از زوایای متعددی به این مقوله پرداخته شود. به همین خاطر این کنگره متفاوت است از کنگره‌های دیگر.



وی ضمن اشاره به رویکردهای مختلف این کنگره افزود: مسئله نماز ابعاد مختلف جسمی، روانی و تبلیغاتی دارد و با توجه به آن، چهار محور اصلی نماز و ابعاد سلامت، توسعه و ترویج نماز، نماز و محیط دانشگاهی و نماز و خانواده پیشنهاد شده است.



حجت الاسلام شاه فضل تاکید کرد: هدف این است که بعد از وضعیت‌سنجی به راهکارهایی برسیم تا با توجه به آن ها نماز را قوی‌تر و عمیق‌تر برگزار کنیم تا موانع خواندن اقامه نماز را در خانواده ها و مساجد شناسایی کنیم.



شاه فضل با تاکید بر برطرف کردن موانع اقبال به نماز خاطرنشان کرد: در صدد آن هستیم که آثار نماز را شناسایی کنیم و به مردم معرفی کنیم تا گرایش بیشتری داشته باشند هم چنین برای توسعه و ترویج نماز راهکارهایی پیدا کنیم و امیدوار هستیم با پذیرش مقالات و انجام کارهای تحقیقاتی به نحو احسن انجام شود.



دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه در خصوص مشارکت دستگاه‌های اجرایی درگیر در اقامه نماز تصریح کرد: با دستگاه‌های مختلف درگیر بخصوص ستاد اقامه نماز، وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی مساجد و سازمان تبلیغات کشور هماهنگی‌های لازم انجام شده است. هم چنین با دستگاه‌های بومی شهرستان مانند: امورمساجد و آموزش و پرورش شهرستان کاشان.



 عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: شرکت برای عموم پژوهشگران چه در حوزه، مساجد، دانشگاه و مدارس آزاد می باشد.



وی تشریح کرد: با توجه به اینکه هنوز مهلت ارسال مقالات و آثار تا پایان دی ماه می‌باشد؛ تعداد مقالات رسیده تا حدی رضایت‌بخش است ولی به علت اینکه کارهای پژوهش‌های میدانی زمان‌بر است و هنوز تبلیغات گسترده با استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری بزرگ مثل صدا وسیما انجام نشده است تا پایان بهمن ماه تمدید می شود.



 



 




  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110338
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم