امروز : 01 آبان 1403
  • 1393/08/21 - 13:32
  • 59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zv7B

با استفاده از معنویت و دین می توان آسیب های رفتاری را درمان کرد .

دکتر عبداله امیدی در کرسی آزاد اندیشی «بررسی آراء و نظرات مولانا و ارتباط آن با درمان های نوین رفتاری» عنوان کرد : با استفاده از معنویت و دین می توان آسیب های رفتاری را درمان کرد .



 



ارائه دهنده کرسی : دکتر عبدالله امیدی (مدیر گروه روانشناسی دانشگاه)



 



داوران :



دکتر حمید یعقوبی (عضو هیئت علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه شاهد(



دکتر رخساره یزدان دوست (عضو هیئت علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران)



دکتر سلمانیان (استاد ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی کاشان)



دکتر گودرز عکاشه (عضو هیئت علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کاشان(



دکتر فاطمه زرگر (عضو هیئت علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کاشان(



دکتر زهرا زنجانی (عضو هیئت علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کاشان(



 



در ابتدای جلسه دکتر عبداله امیدی ، به تاریخچه رفتار درمانی و تشریح راه های رفتار درمانی پرداخت و عنوان کرد : موج سوم که همان معنویت است در درمان های رفتاری کاربرد زیادی دارد که دنیای غرب با استفاده از ادیانی نظیر بودیسم و حتی در مواردی از استعاره های مولانا استفاده می کنند .



 



وی ادامه داد : اکثر اوقات اقداماتی که در ذهن ما انجام می شود با رفتارهای ما تطابق دارد . گاهی اوقات ما می خواهیم یک واقعیت را از خودمان دور کرده و از آن فرار کنیم مانند خشم و غضب و برای اینکه از آن فرار کنیم ، دچار پرخاشگری می شویم و ما برای فرار از این پرخاشگری به ارزش هایی که در وجودمان هست نیاز داریم ،‌در این جا است که به یک معنویت نیاز داریم که باید از قبل آن را در وجودمان فراهم می کردیم . در این موارد ذهن ما نباید ثابت باشد بلکه باید انعطاف پذیر و دارای استقلال باشد .



 



دکتر زرگر آمیختگی با تجارب درونی ، من ذهنی ، منفعل بودن و تک نگرشی ، عدم صراحت ارزش ها و ارتباط با آنها ، غلبه بر گذشته و آینده را از عوامل آسیب های روانشناختی دانست و اظهار داشت : انسان باید برای غلبه بر آسیب های روانشناسی از ارزش ها کمک بگیرد که مولانا به خوبی در اشعار خود آنها را بیان می کند .



 



حجت الاسلام یوسفی نیز در ادامه مباحث با اشاره به حدیث حضرت امیرالمومنین علی (ع) ؛ آنچه که گذشت ،‌گذشته و آنچه که بعد می آید هنوز نیامده است ، برخیز و ببین که حال چه باید کرد ؛ اظهار داشت : اسلام بعنوان بهترین عرفان ، جواب همه آسیب ها را بیان کرده است .



 



گفتنی است این جلسه در تاریخ سه شنبه 93/8/20 در محل سالن اجتماعات دکتر قریب دانشکده پزشکی و با حضور اساتید گروه معارف اسلامی و گروه روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و تعدادی از اساتید گروه ادبیات دانشگاه آزاد کاشان برگزار شد .
























  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109869
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم