امروز : 30 مهر 1403
  • 1393/09/26 - 13:08
  • 36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZM7B

با داشتن برنامه ریزی هدفمند می توانیم جامعه بانشاط و خلاقی داشته باشیم .

سومین نشست «گفتگوی جوانی» با موضوع برنامه ریزی هدفمند و با حضور دکتر مهدی نورالدینی در تاریخ دوشنبه 93/9/24 برگزار گردید .



دکتر مهدی نورالدینی با بیان لزوم برنامه ریزی در زندگی فردی و اجتماعی انسانها اظهار داشت : ما باید همیشه و در همه حال برای زندگی خود برنامه ریزی داشته و این برنامه ریزی باید بانشاط ، خلاقانه و هدفمند باشد .



 



به گفته وی : ما باید به زمان ارزش و اهمیت داده در غیر این صورت با بی برنامه گی و بی نظمی روبرو شده و باعث می شود که فرصت های بسیار زیادی را در زندگی از دست بدهیم .



 



وی بی برنامه گی را یکی از علتهای عدم نشاط در جامعه دانست و ادامه داد : ما باید با شناخت زوایای وجودی و براساس شخصیت درونی خود برای زندگیمان برنامه ریزی کرده و بر طبق این برنامه ریزی ، زندگی خود را پیش ببریم.



 



دکتر نورالدینی اظهار داشت : اهمیت دادن به زمان ، درنظر گرفتن حق و داشتن صبر و توکل به خدا ، از مهمترین مولفه های یک برنامه هدفمند برای یک زندگی ایده آل می باشد .



 



وی ادامه داد : باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ما نمی توانیم ایده آل باشیم و نباید خودمان را با دیگر افراد مقایسه کرده و با در نظر داشتن شرایط درونی و روحی و همچنین عوامل بیرونی و محیطی و با اصلاح کردن شخصیت خود و همچنین اهمیت ندادن به مشکلات و سختی های موجود در این راه ، با ایمان و توکل به خدا ، برنامه های خود را پیش ببریم .



 



دکتر نورالدینی ادامه داد : وجود یک برنامه ریزی هدفمند در زندگی باعث به وجود آمدن نشاط و خلاقیت در زندگی می شود و ما در این راه ، نیاز به یک نیرو و پشتوانه قوی برای حرکت داریم که هرگز پشت ما را خالی نکند و ما را تنها نگذارد و آن نیرو کسی نیز جز خداوند متعال. خداوند نقش بسیار موثری در نشاط ما دارد . حتی اگر ما در برنامه هایمان شکست بخوریم چون هدفمان رضای خدا بوده است باعث دلگرمی ما می شود . بنابراین ما باید در برنامه ریزی هایمان خدا را بعنوان الگو قرار دهیم .



 



دکتر مهدی نورالدینی در پایان سخنان خود اظهار داشت : ما باید هر روز برنامه ای را بصورت روزانه برای خود تنظیم کرده و طبق همین برنامه ادامه دهیم . تلاوت آیات قرآن به صورت روزانه و عمل کردن به آنها ، مطالعه کتاب و آشنایی با جدیدترین کتاب و مقالات منشتر شده نیز باید در این برنامه ما حضور داشته باشند .



 



گفتنی است این سلسله نشست ها به همت کانون جوان و اندیشه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بصورت هفتگی برگزار می گردد .



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109884
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم