امروز : 29 مهر 1403
  • 1400/07/03 - 13:56
  • 52
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZM4C

برگزاری مراسم یزرگداشت هفته دفاع مقدس

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تاریخ 1400/7/3 بعد از نماز جماعت ظهر و عصر با حضور سردار ملکی ،ریاست و کارکنان دانشگاه در مسجد بقیه الله دانشگاه برگزار شد.



 



 



مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تاریخ 3/7/1400 بعد از نماز جماعت ظهر و عصر با حضور سردار ملکی ،ریاست و کارکنان دانشگاه در مسجد بقیه الله دانشگاه برگزار شد.



در این مراسم سردار حاج جواد ملکی به بیان سخنرانی و  خاطرات هشت سال دفاع مقدس پرداختند.



سردار ملکی ضمن تسلیت ایام اربعین به بیان سخنان خود پرداختند و گفتند :خداوند در قرآن کریم سوره انفال آیه 60 فرموده است:



وأعدّوا لهم مّا اسْتطعْتم مّن قوّةٍ ومن رّباط الْخیْل ترْهبون به عدوّ اللّه وعدوّکمْ وآخرین من دونهمْ لا تعْلمونهم اللّه یعْلمهمْ ۚوما تنفقوا من شیْءٍ فی سبیل اللّه یوفّ إلیْکمْ وأنتمْ لا تظْلمون



هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [ دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!



 



این آیه دستور آماده باش همه جانبه‏ ى مسلمانان در برابر دشمنان و تهیه هر نوع سلاح، امکانات، وسایل و شیوه ‏هاى تبلیغى حتّى شعار و سرود را مى‏دهد که رعایت این دستورات، سبب هراس کفّار از نیروى رزمى مسلمانان مى‏شود.



خداوند دستور داده شما خودتان را مجهز کنید تجهیز که شدید در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد می شود به شما حمله نمی کند و از شما می ترسد.



علت پیروز ی ما در طول سالهای دفاع مقدس که امروز هم پابرجاست وجود رهبر الهی در بین مردم و همچنین وجود مردمی که پای رکاب رهبری بودند؛ می باشد.



سردار ملکی بیان داشتند :امیر مومنان حضرت علی (ع ) بعد از نبی مکرم اسلام بزرگترین شخصیت الهی در بین مردم بودند ،اما پس از رحلت پیامبر (ص) مردم دنبال زرق و برق مادیات رفتند .



بدون حضور و بیعت مردم با حضرت علی (ع) ایشان  به مدت 25 سال خانه نشین شدند .



اما وقتی حضرت امام برای رفتن به جبهه ها  پیام دادند همه اقشار جامعه از روحانی ,محصل و دانشجو و... بسوی  جبهه ها حرکت کردند افرادی که به جبهه رفتند باایمان ترین انسانها بودند  بعضی شهید بعضی جانباز و یا  اسیر شدند .



ایشان در ادامه گفتند : آنچه امروز برای ما مهم ا ست اینکه خاطرات دفاع مقدس را زنده نگه داریم جوانان باید بدانند چه اتفاقاتی رخ داده است . دفاع مقدس بیش از 220 هزار شهید داشت که بیش از 200 هزار نفر آنان جوان بودند.



 



امروز یکی از تکالیف ما این است که دفاع مقدس را با همه ابعادش به جوانان بشناسانیم فلسفه آنرا بگوییم و ابهامات و سوالات  انها را پاسخ دهیم .



دشمن می خواهد جوانان از دفاع مقدس دور شوند . هم چنین دشمن تلاش می کند رهبری را از صحنه خارج  کند . عمود خیمه انقلاب اسلامی ولایت مطلقه فقیه است که در ولی فقیه تبلور پیدا می کند. هر جا خدشه ای به ولایت فقیه وارد شود دشمن عمود خیمه انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار می دهد .



بنابراین باید از رهبر انقلابی حمایت کرد و هفته دفاع مقدس را که جزء ایام الله است در بین مردم زنده نگه داشت.



در پایان با حضور در مقبره شهدای گمنام دانشگاه‌ با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند.

 









 



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110568
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم