امروز : 28 مهر 1403
  • 1401/03/07 - 11:03
  • 44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z7nC

برگزاری مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر در مسجد بقیت الله دانشگاه

مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در تاریخ سه شنبه 1401/3/3 با حضور آیت الله حسینی امام جمعه منطقه کاشان در مسجد بقیت الله بعد از نماز ظهر وعصر با همکاری بسیج جامعه پزشکی برگزار گردید.



 مراسم بزرگداشت  آزادسازی خرمشهر در تاریخ سه شنبه 1401/3/3 با حضور آیت الله حسینی امام جمعه منطقه کاشان در مسجد بقیت الله بعد از نماز ظهر وعصر و با همکاری بسیج جامعه پزشکی برگزار گردید.



حجت لاسلام والمسلمین حسینی  در سخنان خود به عظمت  عملیات  بیت المقدس اشاره کردند و فرمودند که عملیات بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر) نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بود.در این عملیات 19000نفر اسیر از دشمن گرفته  شد که این خود نشان از عظمت  طراحی در این عملیات دارد.



ایشان اظهار داشتند : رهبر انقلاب در بیانات  خود فرموده اند که خرمشهرها در پیش است یعنی در مسیر اعتلای کشور خرمشهر های زیادی باید فتح شود که لازمه آن تلاش و فداکاری و طراحی های عظیم فکری است.



آیت الله حسینی  بیان داشتند  مهمترین اتفاق پیش رو  مسئله ظهور است که جامعه اسلامی ما باید یکپارچه و منسجم  و با به کار گیری  پتانسیل های علمی و فکری  به ویزه در دانشگاهها جامعه را  به سمت آماده سازی زمینه های ظهور پیش ببرد.



ایشان همچنین اشاره کردند : امام خمینی درسال  1342 اهداف خود برای انقلاب اسلامی در ایران را  تشکیل حکومت. بیداری اسلامی و بیداری عدالت طلبان در تمام دنیا عنوان کرده اند که این اهداف  همه در راستای  آماده سازی زمینه های ظهور حضرت حجت می باشد.و رهبر انقلاب نیز در راستای  پپیشبرد این امر خطیر و مهم بیانیه گام دوم را مطرح کرده اند که بحث علم و اخلاق آن مربوط به دانشگاه  ودانشجویان و اساتید محترم دانشگاهها می باشد.



حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه و در بیان اهمیت مسئله ظهور به نقل حدیثی از امام صادق پرداختند و اظهار داشتند :امام صادق (ع) به یکی از یاران خود به نام داوود رقی  فرموده اند که اگر مردم جامعه نسبت به امام زمان خود بی تفاوت باشند امر ظهور در آخرین مرحله هم می تواند به تعویق بیفتد. از این مهم به این نتیجه می رسیم که اگر خواهان ظهور منجی هستیم باید از هر حیث خود و جامعه را آماده کنیم  وگرنه  توفیق درک  ظهور را از دست خواهیم داد.



امام جمعه محترم منطقه کاشان گفتند :آماده سازی زمینه های ظهور از وظایف مهم قشر دانشجو است و ایشان به این امر تاکید کردند که سلوک عملی در اساتید بهترین معلم اخلاق برای دانشجویان است. کونو دعاه الناس بغیر السنتکم.



امام جمعه محترم از مصادیق بارز اخلاق اسلامی را نماز اول وقت  بر شمردند و فرمودند نماز اول وقت و به خصوص نماز جماعت  در امر تهذیب نفس و رسیدن به مقامات عالی انسانی ومعنوی نقش کلیدی دارد .



درآخر آیت الله حسینی به سفارش اکید شهدای دفاع مقدس  مبنی براینکه درهیچ شرایطی نباید دست از امام و رهبر خود برداریم اشاره فرمودند.



 






           


  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110701
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم