امروز : 28 مهر 1403
  • 1402/10/20 - 14:11
  • 111
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZwGQ

بزرگداشت شهادت حضرت سلطانعلی بن محمد باقر ع

حجت الاسلام یوسفی امروز1402/10/20بعداز نماز جماعت ظهروعصر به مناسبت شهادت سلطان علی بن محمد باقر ع به بیان سخنانی پرداختند.

ایشان در ابتدا آیه 23سوره شوری  قل لا أسألکم علیه أجرًا إلّا المودّة فی القربىٰ راقرائت نمودندو سپس گفتندکسی که در راه مودت ودوستی اهل بیت گام برداردحسنه اش رابه صورت مضاعف دریافت خواهد کرد.

حجت الاسلام یوسفی در ادامه افزودند:ما دوستی و ارادت خود نسبت به اهل بیت را مدیون اجداد خود هستیم ،آنان در زمان امامت امام محمد باقر و امام جعفر صادق ع هوشیارانه عمل کردند و در زمانی که جنگ بر سرخلافت بین بنی امیه وبنی عباس بود به امام محمد باقر ع نامه نوشتند و از ایشان در خواست مبلغ برای شعائر ومبانی اسلام نمودند 

ایشان ادامه دادند:شهر قم و کاشان قدمت بسیار زیادی در مذهب تشیع دارند.این که در آن برهه حساس زمانی مردم شهرکاشان هوشیارانه ولی امر زمان خود را شناخته اند و از او برای هدایت کمک می خواهند نشان از غیرت دینی و ریشه دار بودن مذهب تشیع در بین مردم این شهر دارد.

حجت الاسلام یوسفی همچنین افزودند: پس از مطلع شدن افراد حکومت از حضورحضرت علی بن محمد باقر دربین مردم در صدد کشتن ایشان برآمدند و مردم شهر کاشان بدون ترس وهراس از حکومت به حمایت از مبلغ و سفیر امامشان برخواستند،وپس از شهادت ایشان نیز جنازه آن حضرت راباعزت واحترام در قالیچه ذی قیمتی پیچیده وپس ازتشییع به خاک سپردند.

. حجت الاسلام یوسفی در پایان عرایض خود وپس از روایت شهادت حضرت سلطانعلی بن محمد باقرع به ذکر مصیبتی از شهادت غریبانه ومظلومانه امام حسین ع پرداختند .

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 125602
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید