امروز : 27 مهر 1403
  • 1403/07/17 - 12:58
  • 31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZjDT

بزرگداشت میلاد حضرت عبد العظیم حسنی (ع)

امروز سه شنبه 1403/7/17به مناسبت میلاد حضرت عبد العظیم حسنی بعداز نماز جماعت ظهر وعصر در مسجد بقیت الله دانشگاه مراسمی برگزار گردید.

 

در این مراسم حجت الاسلام روحانی مسئول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه سخنانی را ایراد نمودند.

ایشان در ابتدا در مورد زندگینامه آن حضرت سخنانی را بیان کردند. حضرت عبد العظیم حسنی در سال 173 هجری قمری ودر روز چهارم ربیع الثانی به دنیا آمدند .نسب ایشان با چهار واسطه به امام حسن مجتبی ع می رسد.  ایشان محضر پنج امام معصوم (امام موسی کاظم ع ،امام رضا ع،امام جواد ع،امام هادی وامام حسن عسگری)را درک کردند. 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: پس از رحلت حضرت عبد العظیم  شخصی از شهر ری پس از زیارت امام حسین در شهر کربلا خدمت امام حسن عسگری مشرف شد ،آن حضرت به آن شخص فرمودند  با زیارت عبد العظیم حسنی در شهر ری ثواب زیارت ابا عبدالله الحسین را خواهید داشت.

 مسئول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه در ادامه سخنان خودبه بیان نامه ای بسیار مهم امام رضا(علیه السلام) به محبان (و شیعیان) خود توسط عبدالعظیم حسنی رحمه الله: پرداختند.

بسم الله الرحمن الرحیم 

یا عبد العظیم! ابلغ عنی اولیائی السلام و قل لهم ان لا تجعلوا للشیطان علی انفسهم سبیلا و مرهم بالصدق فی الحدیث و اداء الامانه و مرهم بالسکوت و ترک الجدال فیما لا یعنیهم و اقبال بعضهم علی بعض و المزاوره فان ذلک قربه الی و لا یشغلوا انفسهم بتمزیق بعضهم بعضا فانی آلیت علی نفسی انه من فعل ذلک و اسخط ولیا من اولیائی دعوت الله لیعذبه فی الدنیا اشد العذاب و کان فی الآخره من الخاسرین و عرفهم ان الله قد غفر لمحسنهم و تجاوز عن مسیئهم الا من اشرک بی او آذی ولیا من اولیائی او اضمر له سوءا فان الله لا یغفر له حتی یرجع عنه فان رجع عنه و الا نزع روح الایمان عن قلبه و خرج عن ولایتی و لم یکن له نصیب فی ولایتنا و اعوذ بالله من ذلک

.ای عبدالعظیم! سلام مرا به دوستان( و شیعیان ) من برسان و به آنان بگو : در دل های خویش برای شیطان راهی نگشایند

و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان!

و به ارتباط با هم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه دعوت کن، چرا که این کار باعث نزدیک شدن به من است.

شیعیان ما نبایدخود را به دشمنی با یکدیگر و تخریب یکدیگر مشغول سازند.

من با خود عهد کرده ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستان و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز ، آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد .

اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد.

مگر اینکه از قصد خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود 

اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها واز این آثار سوء آن به خدا پناه می برم.

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 134539
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید