امروز : 28 مهر 1403
  • 1401/04/07 - 09:27
  • 36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZknC

بزرگداشت هفته قوه قضائیه

مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه (سالروز شهادت مظلومانه فقیه مجاهد معمار دستگاه قضایی اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر محمد حسینی بهشتی رحمت الله و 72 شهدای والامقام حادثه تروریستی هفتم تیرماه 1360 )در تاریخ یکشنبه1401/4/5 بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بقیه الله دانشگاه و با حضور دادستان محترم کاشان جناب آقای دکتر روح الله دهقانی برگزار گردید.



مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه (سالروز شهادت مظلومانه فقیه مجاهد معمار دستگاه قضایی اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر محمد حسینی بهشتی رحمت الله و 72 شهدای والامقام حادثه تروریستی هفتم تیرماه 1360 )در تاریخ یکشنبه 5/4/1401 بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بقیه الله دانشگاه و با حضور دادستان محترم کاشان جناب آقای دکتر روح الله دهقانی برگزار گردید.



دکتر  دهقانی اظهار داشتند : شخصیت دکتر بهشتی را توضیح دادن کار آسانی نیست . شهید بهشتی واقعا" یکی از ستون های نظام و انقلاب بودند .شخصیتی دانشمند و مسلط به زبانهای خارجه ،معمار قانون اساسی ،تحصیل کرده غرب اما غرب زده نبودند.اوصافی که حضرت امام خمینی (ره ) در خصوص ایشان به کار بردند گویای شخصیت ایشان است.شهید بهشتی در عین حال شخصیت مظلومی بودند و بسیار ترور شخصیت شدند.



دادستان کاشان ضمن قدردانی از زحمات همکاران خود که تمام تلاش خود را با وجود حجم بالای  پرونده های قضائی برای خدمت گزاری به مردم به کار می برند؛  بیان داشتند : دستگاه قضا یکی از وظایفش دادگستری است و به شکایات و تعدیات  رسیدگی می کند . سازمان ثبت اسناد،پزشکی قانونی،سازمان زندان ها ،دیوان عدالت اداری و... زیر مجموعه های قوه قضائیه هستند.و ظایف قوه قضائیه در این چهارچوبها خلاصه می شود.



 



وی با ارائه گزارش عملکرد سه ساله خود افزود ایشان در ادامه به بیان اقدامات دادگستری کاشان در طول سه سال گذشته پرداختند : از جمله رفع تصرف از 1000 میلیارد از اراضی دولتی،کشف بیش از 6 تن  مواد مخدر،قصاص 17 محکوم ، 200 مورد آزادی زندانیان در سال گذشته با کمک خیرین و....



دکتر دهقانی در ادامه  بیان داشتند :بند 5 ازاصل  156 قانون اساسی به موضوع پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرم می پردازد.ارکان زیادی باید دست به دست هم بدهند تا پیشگیری از جرم به وقوع پیوندد. اگر دستگاههای مختلف وظایف قانونی خود را انجام دهند دادگستری ها خلوت می شود اما خیلی از سیستم ها کارآمدی لازم را ندارند.



هرکس به وظایف قانونی خود عمل کند در هر منصب و مقامی که باشد و حوائج مردم را نعمت بداند خیلی از مشکلات حل می شود. باید امنیت جامعه را بدست آوریم و به خانواده مجرمین هم رسیدگی کنیم و تمام تلاش ما جلب رضایت مردم باشد.





  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110714
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم