امروز : 30 مهر 1403
  • 1393/09/05 - 13:22
  • 62
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZC7B

بیان خاطرات دکتر محمد افشار از دوران تحصیل خود در زمان جنگ تحمیلی

در ادامه سلسله نشست های «گفتگوی خودمانی اساتید» ، دکتر محمد افشار ، خاطرات دوران تحصیلی خود را در جبهه ها بیان کرد .



دکتر محمد افشار در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج ، به بیان خاطرات دوران تحصیل خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل پرداخت و اظهار داشت : دوران دانشجویی من مصادف بود با زمان جنگ تحمیلی و ناگزیر من هم مقطعی از تحصیلات خود را در جبهه گذراندم که با مشکلات فراوانی روبرو بودم .



 



وی ادامه داد : اما در این زمان و در این مقطع از انقلاب درس خواندن برای جوانان کار سختی نیست . تمامی امکانات اعم از اساتید باتجربه ، دانشگاههایی با سطح علمی بالا ، خوابگاه و ... برای دانشجویان فراهم می باشد .



 



مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه با اشاره به زندگی شهدای انقلاب افزود : ما با مطالعه زندگی شهدا و بسیجیان متوجه می شویم که آنان در چه شرایط و موقعیت های دشواری تحصیل می کردند و چه سختی هایی را متحمل شده اند تا اکنون شما دانشجویان عزیز با آرامش مشغول به تحصیل هستنید .



 



وی با مقایسه کشورمان با کشور عربستان اظهار داشت : اگر ما مقایسه ای بین کشورمان ایران با کشور عربستان داشته باشیم می بینیم که عرب ها از لحاظ انسانی و اخلاقی در همان جهالت زمان پیامبر اکرم (ص) مانده اند و در دانش و علم هیچگونه پیشرفتی نداشته اند .



 



وی گفت : ما باید قدر انقلاب و وضعیت کنونی کشورمان را بدانیم و باید خدا را بخاطر وجود رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) شکر کرده و جایگاه کنونی ایران در جهان مرهون انقلاب و وجود نازنین ایشان می باشد .



 



دکتر محمد افشار با بیان رشادت ها و ایثار رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی اظهار داشت : بهترین کاری که ما برای شهدا می توانیم انجام دهیم بعد از انجام واجبات و ترک محرمات ، درس خواندن و پیمودن مدارج علمی است . با این کار خود شاید بتوانیم دین خود را نسبت به شهدا و خانواده معظم ایشان بجا آوریم .



 



وی ادامه داد : شما جوانان انقلابی باید پیشرفت هایی که ایران در زمینه های مختلف علمی بدست آورده را قدر بدانید و آگاه باشید که ایران در مقابل هر پیشرفتی ، خونی داده است .



 



دکتر محمد افشار در ادامه صحبت های خود اشاره ای کوتاه به موضوع انرژی هسته ای داشت و گفت : در زمینه انرژی هسته ای ما پیشرفت هایی داشتیم که باعث تعجب و حیرت جهانیان بخصوص آمریکا شد و خودتان دیدید که در آخرین مذاکره گروه 1+5 ، آمریکا در مقابل ایران تسلیم شد .



 



مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست که با ادامه تحصیل و پیشرفت در زمینه های علمی و فرهنگی ادامه دهنده راه شهدای عزیزمان باشیم و زندگی نامه و وصیت نامه شهدا را مطالعه کنید چرا که مسئولیتی که ما در قبال شهدا و خانواده ایشان داریم ، مسئولیتی سنگین می باشد .



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109875
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم