امروز : 30 مهر 1403
  • 1395/03/29 - 13:15
  • 41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZMaB

طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه برگزار شد

با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، طرح ضیافت اندیشه روز پنجشنبه مورخ 27/3/95 در سالن دکتر محمد قریب دانشگاه برگزار شد.





با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، طرح ضیافت اندیشه روز پنجشنبه مورخ 27/3/95 در سالن دکتر محمد قریب دانشگاه برگزار شد.



 



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، در این نشست به سوالات اعضای هیات علمی پاسخ گفت.



 



دکتر سید جواد ساداتی نژاد، فرهنگ را یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد و گفت: این موضوع باید یکی از اهداف بلندمدت باشد.



 



وی، با بیان اینکه هر نماینده بنا به مشکلات و نیازمندی های شهر و منطقه خود در کمیسیون مربوط به خود ثبت نام می کند، افزود: اینجانب بنا به صلاحدید منطقه و اقلیم خودمان عضو کمیسیون آموزش مجلس شدم.



 



دکتر ساداتی نژاد، با بیان اینکه متأسفتانه در کمیسیون آموزش مجلس کمتر به بخش آموزش پزشکی توجه شده، تصریح کرد: بایستی به کمیسیون آموزش توجه بیشتری شود.



 



 وی، چالش آب، نداشتن برنامه و بی برنامگی در تمامی حوزه ها، استان شدن کاشان و موقعیت ما در کشور، ضعف در مدیریت شهری، عدم استفاده از توانمندی های دانشگاه و حوزه آموزش عالی در حوزه شهری، عدم انسجام منطقه ای و عدم استفاده از پتانسیل های مردمی را هفت چالش مدیریتی و منطقه ای کاشان عنوان کرد.



 



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: خوشبختانه کاشان جزء 5 شهر ثروتمند ایران است اما متأسفانه به دلیل عدم وجود برنامه مدون نتوانسته یه جایگاه عالی خود برسد.



 



وی، عدم برنامه ریزی دقیق و منظم را  یکی از چالش های این منطقه برشمرد و ترسیم چشم انداز و افق روشن را  ضروری دانست.



 



دکتر ساداتی نژاد، خدمات جامعه دانشگاهی را در ارتقای شهر و منطقه بسیار موثر دانست و اظهار داشت: حوزه پزشکی با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دین خود را ادا کرده اند.



 



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، نقش و عملکرد نخبگان و دانشگاهیان برای رفع مشکلات را بیار موثر عنوان کرد و افزود: بایستی با تعامل و مشترک و تعیین اهداف مشترک زمینه ساز رشد و توسعه منطقه خود باشیم.



 



رییس دانشگاه نیز در ابتدای مراسم اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان با 30 سال سابقه در سال 65 و با راه اندازی دو رشته پرستاری و پزشکی کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر جزء دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی کشور می باشد.



 



دکتر محمد حسین اعرابی، به وجود 11 رشته دستیاری در دانشگاه اشاره کرد و وجود پنج دانشکده شامل پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری مامایی، بهداشت و پیراپزشکی را از جمله اقدامات دانشگاه از سال تاسیس تاکنون نام برد و اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک مجوز راه اندازی دانشکده داروسازی نیز اخذ شود.



 



وی، در بخش دیگری از سخنان خود به بحث آمایش دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این آمایش خود تهدیدی برای دانشگاه های خارج از مرکز استان است.



 



شایان ذکر است طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه از تاریخ 18/3/95 آغاز و تا تاریخ 15/4/95 ادامه دارد که زمان شروع کلاس ها روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 10 صبح الی 13 ظهر به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه می باشد.



 























  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110055
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم