امروز : 27 مهر 1403
  • 1403/03/31 - 10:33
  • 128
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZmzS

مراسم تجلیل از اساتید

مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه چهارشنبه مورخ 1403/03/30 در سالن دکتر قریب برگزار گردید.

مراسم تجلیل از اساتید به مناسبت روز استاد چهارشنبه مورخ 1403/03/30  در سالن دکتر قریب برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی خوشنویس زاده  رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان ضمن تبریک دهه ولایت و ایام ذی الحجه بیان نمودند : ناب ترین آیات قرآن در مورد شان اهل بیت عصمت و طهارت است که در این روزهای ماه ذی الحجه نازل شده ، آیه مبارکه تطهیر ،حدیث کساء ،آیات مباهله و...  در این ایام مبارک در سالهای مختلف نازل شده است، حج بعنوان جامع ترین عمل عبادی و معنوی در اسلام در این ایام ذی الحجه برگزار می شود که جامعه را به اوج معنویت و وارستگی می رساند

ایشان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران که به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده است افزودند : شهید چمران در زمان خودش از لحاظ علمی ،هنری وگفتگو و مناجات با خدا و ....در اوج بود.وی عکاس و نقاشی هنرمند ، پایه گذار جنبش مقاومت بود که در محروم ترین نقاط لبنان خدمت کرد، شهید با رفتن خود شرف را بیمه کرد.  اولین سخنرانی امام راحل نیز  بعد از شهادت شهید چمران تصدیق این مورد است که فرمودند: شهید چمران  از دنیا رفت مثل چمران بمیرید.

حجت الاسلام خوش نویس زاده ضمن تبریک به اساتید حاضر بیان داشتند :  امام راحل می فرمایند معلمی شغل انبیاست ،تعلیم وتربیت از بالاترین اعمال در اسلام است.  تزکیه و تعلیم کار معلم است و آموزش بدون پرورش محال است، هیچ آموزشی فاقد تربیت نیست .

وی در ادامه در خصوص غدیر خم بیاناتی را ایراد نمودند :

در آیات 3 و 67 سوره مبارکه انعام ذکر شده است : الیوم اکملت لکم دینکم و...

اکمال دین و اتمام دین ولایت امیرالمومنین علی (ع) است . هیچ چیز قابل قیاس با ولایت حضرت علی (ع) نیست . تکمیل حماسه تشیع حضور در انتخابات است و ان شاءالله همه تلاش کنیم مشارکت حداکثری و انتخابی آگاهانه داشته باشیم .

در ادامه دکتر محمد آقاجانی  دبیر محترم هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه در خصوص شهید چمران  نکاتی بیان نمودند : شهید چمران در بهترین دانشگاههای آمریکا بورسیه بودند ، دعوت از ناسا داشتند و کاندید جایزه نوبل ،وزیر دفاع جمهوری اسلامی و .. هم بودند .

دبیر محترم هم اندیشی استادن  در ادامه  قسمتی از وصیت نامه شهید چمران را خواندند.

پس از آن معاون محترم آموزشی دانشگاه ضمن گرامیداشت شهادت شهید مصطفی چمران در خصوص تبیین جایگاه استاد مطالبی را بیان نمودند .

دکتر رسولی منش اظهار داشتند: اولین معلم عالم ذات اقدس الهی است . آیات متعددی در قرآن و هم چنین احادیث فراوانی در اهمیت جایگاه استاد هست .جایگاه معلمی بعد از آفرینش است ،بعد از آفرینش انسان خداوند به انسان آموخت آنچه را نمی دانست.

وظیفه و رسالت اصلی هر دانشگاهی آموزش است و استاد مهمترین رکن آموزش است  . اهمیت جایگاه استاد زیاد است و حفظ شان و حرمت اساتید در همه ابعاد حائز اهمیت است .اساتید بازنشسته گنجینه علم و تجربه هستند و باید از محضرآنان استفاده کنیم.

سپس  رئیس محترم دانشگاه در خصوص  جایگاه اساتید نکاتی را بیان نمودند  و همچنین از مقام شامخ اساتید بازنشسته تجلیل نمودند و اظهار داشتند   بازنشستگان پس از گذراندن دوران خدمت به دنیای جدیدی وارد شده اند و صاحب تجربه های متعددی هستند که باید بنحو احسن از آنها استفاده کرد.

در پایان مراسم از اساتید برتر دانشکده ها و اساتید ارتقاءیافته و بازنشسته سال 1402 تجلیل بعمل آمد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 131064
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید