امروز : 29 مهر 1403
  • 1397/07/03 - 11:16
  • 39
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZifB

مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مسجد بقیه الله دانشگاه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر روز دوشنبه 97/7/2 برگزار شد .




 



مراسم   گرامیداشت  هفته دفاع مقدس در مسجد بقیه الله دانشگاه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر روز دوشنبه 2/7/97 برگزار شد .



آقای حمیدرضا  رجبی از مدافعان حرم بیان داشتند :جنگ تحمیلی علیه ملت و نظام اسلامی ما با حمله همزمان به 19 استان کشور در 31 شهریور 59 آغاز شد .رژیم بعثی عراق با این تجاوز 2 هدف عمده را دنبال کردند : ایجاد ترس و رعب و وحشت بین مردم  و انهدام پایگاهها،پالایشگاهها و تصرف آنها .در گام اول به این اهداف کاملا رسیدند اما  دفاع مقدس ما سرشار از ایثار وگذشت و جان برکفی بود.شهر کاشان نیز از پیش قراولان دفاع ، ایثار و شهادت بود و بزرگترین فرماندهان و سرداران و رزمندگان گواه این موضوع است .



ارتش عراق با 12 لشکر وارد جنگ شد و در آخر جنک دارای 24 لشکر بود مکرر و متوالی رژیم های غاصب غربی ،اروپایی و آمریکایی عراق را حمایت می کردند ما در جنگی کاملا نابرابر قرار داشتیم .



آقای رجبی گفتند :بحث اصلی ما شرارت آمریکایی است قضایایی که بعد از جنگ تحمیلی پیش آمد چند روز پس از پذیرش قطعنامه به خوزستان  ایران حمله شد خوزستانی که سرشار از میعانات گازی و نفتی است که امریکا و ایادی اش آسان از آن نمی گذرند . آمریکا از بدو پیروزی انقلاب شرارت هایش شروع شد تا الان هم ادامه دارد و اخیرا هم در قضیه تروریستی اهواز .



وی در ادامه به قضیه تروریستی اهواز اشاره کردندو به بیان تاریخچه تشکیل این گروهگ تروریستی پرداختند گروه الاهوازیه جنبشی برای آزادی اهواز است که سال 76 فعالیت خود را آغاز کرد ایدئولوژی فکری اینها  ملی گرایی عربی و جدایی استان خوزستان از کشور ایران است این گروه تکفیری مکررا"حرکتهای عظیمی داشته اند بمب گذاری خیابان ها ،پالایشگاهها ،حمله به مراکز نظامی و انتظامی و... ادعا و مدعای آنها استقلال خوزستان ،جدا شدن جزایز سه گانه و عربی بودن خلیج فارس است .



این حزب در نگلستان اعلام موجودیت کرد و بازوی نظامی این جنبش در عراق آغاز به کار کرد پایگاه آنها در انگلستان است. رهبری معنوی جنبش از کشورهای هلند،دانمارک و سوئد تغذیه فکری می شوند .  این گروه اقدامات زیادی داشته اند متاسفانه سایتهای خبری و تبلیغات زیادی دارند تبلیغات خوبی هم علیه نظام اسلامی دارند امریکا و انگلیس پشت پرده اینها هستند و از آنها حمایت می کنند .



وی در ادامه به مساله مدافعان حرم و شرکت رزمندگان  ایرانی در سوریه پرداختند و در پاسخ به این سوال که چرا در سوریه دخالت نظامی می کنیم به خطبه 27 نهج البلاغه استناد نمودند. حضرت علی (ع) در این خطبه می فرمایند با  دشمنان خود در خارج از خانه مبارزه کنید اگر دشمن پشت در خانه تان  بیاید شما را به حقارت می کشاند و خوار و ذلیل می کند ودر ادامه  از صحابی و یاران بی وفایش شکوه می کند .



در جنگهای نیابتی و تروریستی و در جریان  اخیر رهبر انقلاب مفسرانه جریان انقلاب را تفسیر می کند وی انقلاب اسلامی را د ر 5 مرحله ترسیم نموده است. انقلاب  اسلامی ما بدخواه و دشمن زیاد دارد.چگونه در برابر این دشمنان بایستیم ؟جواب سیره اهل بیت است.



نتیجه بحث مقاومت ،صبر و تحمل  است خداوند هم وعده داده است اگر ثابت قدم بمانید موفق خواهید شد البته ثابت قدمی که خسته نشوید و عقب نشینی نکنید ،شرطش ایستادگی است تفکر است و.. این جریان انقلاب باید با پیشبرد اهداف انقلاب پیش برود و باید وصل شود به اصل جهانی ظهور.





 




  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110313
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم