امروز : 28 مهر 1403
  • 1401/03/23 - 08:07
  • 42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZinC

مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اساتید

افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید شنبه 21/3/1401 ساعت 8:30 با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان و ریاست محترم دانشگاه در سالن دکتر قریب برگزار شد.



افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید شنبه 1401/3/21  ساعت 8:30  با حضور امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در منطقه کاشان و  ریاست محترم دانشگاه در سالن دکتر  قریب برگزار شد.



در ابتدای جلسه حجت الاسلام شیخ علی روحانی مسئول اسبق نهاد رهبری دانشگاه در خصوص علم ودانش و آگاهی به ایراد سخن پرداختند.



ایشان بیان داشتند یکی از ارزشها که در همه قرون و اعصار ارزش شناخته شده علم و آگاهی است و یکی از چیزهایی که پایان ندارد فراگیری علم است .علم که در جامعه جایگاه خودش را پیدا کند جامعه هم پیشرفت می کند



در ادامه ریاست محترم دانشگاه  جناب آقای دکتر ساکی ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و تشکر  از دست اندرکاران برگزاری طرح ,در مورد ارزش اندیشه سخنانی ایراد نمودند.




ایشان اظهار داشتند : مغز منشا اندیشه است اما فیزیک مغز تولیدکننده فکر و اندیشه نمی باشد بلکه فکر یک منشا فرا زمینی و ملکوتی دارد و نامحدود است.


دکتر کورش ساکی افزود: اندیشه و تفکر، فرق عمده انسان با سایر موجودات و همین ویژگی است که انسان را اشرف مخلوقات کرده است.



وی تصریح کرد: خداوند امانتش را به همه موجودات عرضه کرد اما فقط انسان این امانت را قبول کرد و از آنجا که انسان ظلوما و جهولا بود حق مطلب را نتوانست خوب ادا کند.



وی اظهار داشت: از نظر فلاسفه انسان موجودی زنده است که می تواند اندیشه کند، جسم نابود می شود ولی اندیشه و آگاهی است که می ماند و ما به واسطه اندیشه و آگاهی بازخواست می شویم.



در ادمه مراسم امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در منطقه کاشان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) بیان داشتند : اساتید دانشگاهها عالم هستند و دانشمند و مقام بسیار بالایی دارند .طرح ضیافت اندیشه آگاهی شما را افزایش دهد. شما در رشته خود متخصص هستید .ضیافت اندیشه را قدر بدانیم و از آن نهایت استفاده را ببریم .



حجت اسلام  ابن علی نیز  تبریک  دهه کرامت و خیر مقدم به اساتید  همزمانی شروع دوره را با میلاد پر برکت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) به فال نیک گرفتند .



مسئول نهاد بیان داشتند   اتفاقی خاص و تحسین برانگیز در کاشان روز شهادت امام صادق ع افتاد که بازتاب گسترده ای بویژه در دانشگاهیان و در فضای مجازی داشت.



در پایان مراسم افتتاحیه  طرح از ریاست محترم دانشگاه کاشان جناب آقای دکتر عباس کتابی تقدیر گردید .





 



 



 



 



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110712
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم