امروز : 30 مهر 1403
  • 1395/08/29 - 08:52
  • 43
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZCbB

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

سید پیمان خامه چی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان اظهار داشت: خداوند در آیه 46 سوره سبا می‌فرمایند بگو من به شما یک اندرز می‌دهم که گروهی و انفرادی برای خدا به پا خیزید.




برخی مسؤولان با تحریک دانشجویان به دنبال اهداف انتخاباتی خود هستند/ بعضی تشکل‌های دانشجویی فقط نام اسلام را یدک می‌کشند



 



مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برخی از مسؤولین از حربه نخ‌نما دوباره استفاده کرده و با تحریک دانشجویان و هدایت برنامه‌ریزی‌شده و با بودجه دانشجو، دست به تشکیل تشکل‌های خاص می‌زنند.



 



به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید پیمان خامه­چی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان اظهار داشت: خداوند در آیه 46 سوره سبا می‌فرمایند بگو من به شما یک اندرز می‌دهم که گروهی و انفرادی برای خدا به پا خیزید.



وی افزود: با الهام از این آیه شریفه و آیاتی که ما را به جهاد و قیام لله و مجهز شدن در مقابل استکبار و دشمنان دین فراخوانده بود که حضرت امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند.



مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حضرت امام در مورد ضرورت تشکیل بسیج طلاب و دانشجویان در پیام تاریخی خود در سال 67 می‌فرمایند من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور شوم، چراکه در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام.



وی خطاب به مسؤولان اظهار کرد: چه در جنگ و چه در صلح، بزرگ‌ترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم جهان خواران خصوصاً آمریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند بنابراین لحظه‌ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم.



خامه­چی بیان کرد: بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد، امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجویی و طلبه است؛ امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند.



وی ادامه داد: فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی آمریکا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ کنند و تنها با بسیج است که این مهم انجام می‌پذیرد.



مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به علت تشکیل بسیج مستضعفین تصریح کرد: دشمنی‌ها که قصه هر روزمان است و از کوچک و بزرگمان این را می‌دانند؛ نگرانی از خودی‌هاست، بنابراین امام مسؤولین نظام را هدف قرار داده و توصیه می‌کند.



خامه ­چی بیان کرد: حضرت امام (ره) خطاب به بسیجیان فرمودند می‌دانم که اگر مسؤولان نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت، در همین راستا خلف صالح ایشان، حضرت امام خامنه‌ای نیز بر این ضرورت تاکید کرده و غافل نبودن از بسیجیان را به مسؤولان امروز نظام هم گوشزد می‌کند.



وی با اشاره به تاکید رهبری بر شنیده شدن تحلیل‌های دانشجویان گفت: مقام معظم رهبری در این رابطه بیان کردند یکی از کارهای آسان به نظر من این است که در سخنرانی‌های قبل از خطبه‌های نمازجمعه یک برنامه‌ریزی بکنند، دانشجوهایی که اهل حرف زدن هستند، متن‌های خوبی تهیه کنند و در نماز جمعه سخنرانی کنند.



مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ابراز داشت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که تحلیل‌های دانشجویان باید شنیده شود و به گوش مسؤولان برسد



خامه چی عنوان کرد: حضرت آقا در مورد دانشگاه و دانشجو و وظایف آن‌ها بیانات مختلفی دارند، ایشان مرتب فرموده‌اند که دانشجو باید سیاسی باشد اما سیاسی کار نباشد، یعنی دانشجو نباید ملعبه جریان‌های سیاسی قرار بگیرد؛ یعنی مأمور حمایت بی چون و چرا از برخی سیاسیون نباشد و بداند آزادی را چه کسانی و با چه نیتی می گویند و بداند کلید حل مشکلات کشور کجاست.



وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسؤولان برای رسیدن به مقاصدشان دانشجو را بازیچه قرار داده و دانشگاه را پل رسیدن به این خواسته‌ها می کننند؛ نمونه این جریانات در قضایای کوی دانشگاه سال 78 و فتنه 8 ماهه 88 نمایان اتفاق افتاد.



مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: متاسفانه اخیراً شنیده می‌شود که در برخی وزارت خانه‌ها برخی از مسؤولان، حتی در حد معاون وزیر از این حربه نخ‌نما دوباره استفاده کرده و با تحریک دانشجویان و هدایت برنامه‌ریزی شده و با بودجه دانشجو، دست به تشکیل تشکل‌های خاص می‌زنند.



وی افزود: تشکل‌هایی که اسم اسلام را یدک می‌کشند اما از سابقه‌شان پیداست که نه تنها مبلغ خوبی برای اسلام نیستند بلکه گاهی آب آور آسیاب دشمن می‌شوند و خلاف مسیر شجره طیبه بسیج و نیروهای حزب اللهی در دانشگاه حرکت می‌کنند، تشکل‌هایی که احتمالاً برای رأی آوردن یک جریان فکری خاص در نزدیک انتخابات به وجود آمده‌اند.



این دانشجوی بسیجی اذعان داشت: چیزی که حضرت آقا از همه به ویژه جوانان انتظار دارند روحیه انقلابی‌گری و ضد استکباری، مجذوب آمریکا نبودن و متکی‌به‌خود بودن است؛ ایجاد تشکل‌های یک‌بارمصرف دانشجویی برای استفاده از آن‌ها در هنگام انتخابات نوعی اهانت به جامعه دانشجویی و واقعاً جای تأسف است.



وی خطاب به مسؤولان و اساتید دانشگاه‌ها گفت: بگذارید دانشجو مسیر طبیعی علم‌آموزی‌اش را طی کند، بگذارید به دنبال تحصیل، تهذیب و ورزش‌اش برود، هرچند ممکن است منافع عده‌ای به خطر بیفتد.



خامه ­چی ادامه داد: بگذارید کلیدواژه‌هایی چون اقتصاد مقاومتی، مجذوب آمریکا نبودن، روحیه انقلابی و پیشرفت علمی در دانشگاه تحقق پیدا کند.



 



 




  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110103
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم