امروز : 30 مهر 1403
  • 1394/09/25 - 09:43
  • 10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zt9B

نشست "تحولات منطقه خاورمیانه و نفوذ ایران در آن" در دانشگاه برگزار شد

نشست "تحولات منطقه خاورمیانه و نفوذ ایران در آن" شامگاه دوشنبه مورخ 94/9/23 به همت کانون سیاسی «میثاق» نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد ...



نشست "تحولات منطقه خاورمیانه و نفوذ ایران در آن" شامگاه دوشنبه مورخ 23/9/94 در دانشگاه برگزار شد.



کارشناس مسائل سیاسی و منطقه در ابتدای این برنامه، به نقد عنوان برنامه پرداخت و گفت: استفاده از کلمه نفوذ که یک بار منفی دارد، برای ایران نادرست است.



صنعتکار افزود: کلمه خاورمیانه توسط اروپایی ها و حکومت انگلستان در حدود 300 سال پیش ساخته شده و این مفهوم که همه کشورها در اطراف انگلیس هستند و انگلیس مرکز اصلی است و اصطلاحات خاور دور، خاور میانه و خاور نزدیک نیز بر این اساس ساخته شده اند.



 این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه این برنامه به بیان تحولات کشورهایی مانند نیجریه، سوریه، عراق و یمن پرداخت و در خصوص تحولات کشور نیجریه گفت: نیجریه کشوری است که ۶۰ درصد از مردم آن مسلمان هستند و امروزه به دلیل کشتارهای فجیعی که در آن رخ می دهد در صدر اخبار جهان اسلام قرار دارد.



وی تصریح کرد: رهبر مسلمانان این کشور فردی به نام شیخ ابراهیم زاک زاکی است که توانسته حدود ۷ میلیون انسان را شیعه کند و این مرد بزرگ در این راه سخت، تمام اعضای خانواده اش را از دست داده ولی از ارادتش به اسلام، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کم نشده است.



این کارشناسی مسائل سیاسی و منطقه تصریح کرد: گروهی به نام خمینیسم توسط شیخ ابراهیم در کشور نیجریه ایجاد شده است.



این کارشناس مسائل سیاسی و منطقه، با بیان اینکه سوریه کشوری با ۷۴ درصد مسلمان است، افزود: در چند سال اخیر و با ظهور گروهک های تکفیری همچون داعش که پشت سر خود کمک های امریکا و غرب را دارند، این کشور به شدت تخریب شده است.



صنعتکار، با اشاره به اینکه استان اصلی داعش رقه است، تصریح کرد: این استان هنوز تحت تسلط آنهاست ولی به دلیل شکست های پی درپی آنها در جنگ های اخیر این گروه تروریستی درصدد نقل مکان به لیبی است.



 وی در ادامه بیان داشت: استان های حلب و حسکه از استان های مهم سوریه هستند که خوشبختانه بخش های اعظم این استان ها از وجود گروه تروریستی داعش پاک سازی شده است.



 این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: حمله روسیه نیز به داعش باعث شکست های شدید این گروه تروریستی و ایجاد خشم و ناراحتی امریکا و اسرائیل از این اقدامات شده است.



 صنعتکار در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حضور داعش در عراق، گفت: خوشبختانه کشور عراق به کمک ارتش مردمی‌اش توانسته داعش را خیلی ضعیف کند.



 وی اظهار داشت: بخش عمده ای از عراق که در اشغال داعش قرار دارد، شهر موصل است که این شهر شهری نفت خیز است.



 این کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به اینکه انصارالله یمن خوشبختانه خیلی قدرتمند ظاهر شده است، تصریح کرد: باوجود حملات شدید صعودی ها به یمن، انصارالله به پیروزی های بزرگی دست یافته است که نمونه بارز آن شکست صعودی ها و امریکایی ها در تنگه باب المندب است؛ چراکه این تنگه یکی از مهم ترین تنگه های جهان است و هم اکنون در اختیار انصارالله است.



 صنعتکار در پایان خاطرنشان کرد: مذاکره صعودی ها با انصارالله یمن، نشان دهنده شکست صعودی هاست.



گفتنی است این نشست به همت کانون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار گردید.



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109981
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم