امروز : 30 مهر 1403
  • 1393/12/13 - 11:08
  • 65
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z48B

نشست «مثبت اندیشی» در دانشگاه برگزار شد .

به همت کانون جوان و اندیشه ، نشست «مثبت اندیشی» با حضور جناب آقای دکتر احمد پیروزمند در تاریخ دوشنبه 93/12/11 برگزار شد .



 چهارمین نشست از سلسله نشست های گفتگوی جوانی با موضوع «مثبت اندیشی» و با حضور دکتر احمد پیروزمند برگزار شد .





دکتر احمد پیروزمند در ابتدای جلسه ضمن تعریف مختصری از واژه مثبت اندیشی تصریح کرد : مثبت اندیشی یکی از مهمترین ویژگی های شخصیتی هر انسانی می باشد که نقطه شروع این ویژگی از خود انسان است . هر فردی باید این خصوصیت را در خود ایجاد کند و اگر بخواهد دیگران و اطرافیانش مثبت اندیش باشند باید ابتدا این ویژگی را ابتدا در خود پرورش دهد .





به گفته وی :هر چیزی که در این دنیا وجود دارد یا سیاه است یا سفید ، یا مثبت است یا منفی و هیچکدام به تنهایی مطلق نیستند . مثبن اندیشی هم همین معنا را می دهد یعنی اینکه ما هیچ چیز را مطلقاً منفی یا مثبت نبینیم. درحقیقت مثبت اندیشی به این معناست که همیشه نباید نیمه خالی لیوان را دید بلکه باید نیمه پر لیوان را ببینیم .





عضو هیأت علمی دانشگاه افزود : عقل به انسان قدرت تمیز و تشخیص می دهد و به تعبیر دیگر عقل مانند گردنبندی برای انسان است و انسان را همیشه و در هر حالت کنترل می کند . بنابراین مثبت اندیشی باید بگونه ای باشد که با عقل جور در بیاید و با تفکر و تعقل منافاتی نداشته باشد .





وی ادامه داد : مثبت اندیشی اکتسابی نیست بلکه فطری است و گاهی اوقات برای دستیابی به این حالت باید خلاف جهت جامعه و خانواده فکر کرد و انجام داد . برای درک نیمه پر لیوان باید یک حسن ظن به خدا داشته باشیم و در همه امور به خدا توکل کنیم و از او کمک و یاری بخواهیم .





به گفته دکتر پیروزمند لازمه مثبت اندیشی این است که اشتباهات خود را قبول کنیم و از تذکرات و انتقادات دیگران ناراحت نشویم . نباید خود را همرنگ جماعت کنیم زیرا قدرت «نه» گفتن را از دست خواهیم داد و وقتی نتوانستیم «نه» بگوییم بنابراین حق اعتراض هم نداریم و وقتی حق اعتراض از آدمی گرفته شود آن روز ، روز مرگ انسان است .

دکتر پیروزمند در پایان سخنان خود خطاب به دانشجویان افزود : متآسفانه سطح دانش دانشجویان ما زیاد شده اما عمق دانش و آگاهی قشر تحصیل کرده ما زیاد نشده است چون کمتر تفکر می کنند و بسیاری از مشکلات ما در اثر فکر نکردن رخ می دهد .





گفتنی است این جلسه به همت کانون جوان و اندیشه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تاریخ دوشنبه 93/12/11 در محل سالن اجتماعات دکتر قریب دانشگاه برگزار شد .










نشست مثبت اندیشی

نشست مثبت اندیشی




 



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 109900
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم