امروز : 28 مهر 1403
  • 1401/09/09 - 08:03
  • 34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZLoC

نشست هم اندیشی اساتید و فعالین فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

نشست هم اندیشی اساتید و فعالین فرهنگی دانشگاه با موضوع تحلیل و بررسی مسائل سیاسی – اجتماعی سه شنبه 1401/9/8 ساعت 12 و نیم در محل سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور دکتر محمد جوانی (دکترای علوم شناختی و مدرس دانشگاه) برگزار شد.



نشست هم اندیشی اساتید و فعالین فرهنگی دانشگاه با موضوع تحلیل و بررسی مسائل سیاسی – اجتماعی سه شنبه 1401/9/8 ساعت 12 و نیم در محل سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور دکتر محمد جوانی (دکترای علوم شناختی و مدرس دانشگاه) برگزار شد.



حجت الاسلام و المسلمین ابن علی در ابتدای نشست ضمن عرض خیر مقدم به دکتر جوانی، از حضور اساتید و فعالین فرهنگی قدردانی نمود و اتفاقات اخیر در سطح کشور را تهدیدی دانست که به فرصت تبادل نظر و گفتگو علی الخصوص برای دانشجویان به عنوان مخاطب ویژه این گفتگوها تبدیل شده استت. ایشان افزود در وقوع هیچ حادثه ای تها یک علت منحصر وجود ندارد بلکه مجموعه ای از علل این اتفاقات را رقم میزنند و ابراز امیداوری نمود که همگی به سمت ایران قویتر حرکت کنیم.



در ادامه نشست آقای دکتر محمد جوانی اتفاقات رخ داده در سطح کشور را تلنگری دانست جهت این که درک بهتری از نسل جوان و فضایی که این نسل سیر می کند داشته باشیم و پیشنهاد داد اساتید و فعالین فرهنگی فرمایشات مقام معظم رهبری در تاریخ "4 بهمن 1397" را مطالعه کنند. در ادامه ایشان به معرفی و شرح علوم شناختی پرداختند و افزودند علوم شناختی علومی است که فرماندهی بدن و کلیه حالات خودآگاه و ناآگاه انسان را در اختیار دارد و شروع این علم و استفاده از این علم را به بیش از 40 سال پیش در کشور آمریکا دانست.



آقای دکتر جوانی اظهار داشت زمینه های استفاده از این علم دو جنبه منفی و مثبت دارد و در دو بخش نرم افزاری (خود ساختار مغز) و سخت افزاری (ادراک و شناخت ذهن) کاربرد و اثر دارد. ایشان به کاربرد این علم در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، مدیریتی و آموزش و پرورش اشاره داشت و اهمیت توجه به این علم را در فرمایشات مقام معظم رهبری که از آن به عنوان "سلاح علوم شناختی" نام برده بود خاطرنشان نمود.



این استاد دانشگاه افزود در زمینه های مختلفت تبلیغاتی و سینمای هالیوود، با استفاده از این علم آزمایشات پیشرفته را در جهت اثرگذاری بیشتر و حاکمیت رسانه در ذهن و شناخت افراد انجام و سپس به ساخت فیلم ها و سریال های دنباله دار اقدام می کنند.



دکتر محمد جوانی اندیشه منطقی نداشتن جوانان و همنوایی فشار اجتماعی را از اثرات علم شناختی و حاکمیت رسانه در اذهان جوانان قلمداد کرد.



در ادامه جلسه اساتید و فعالین فرهنگی سوالات و موارد مدنظر خود را مطرح نمودند.



دکتر محمد جوانی مطالعه تاریخ انقلاب، مطالعه کتابهای "صعود 40 ساله" و "ایران بیست" را از عوامل مؤثر در کنترل احساسات و آگاه ساختن بهتر نسل جوانان مطرح نمود.







  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110795
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم