امروز : 28 مهر 1403
  • 1401/11/30 - 08:17
  • 44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZhqC

نعمت هدایت الهی

حجت الاسلام و المسلمین ابن علی چهارشنبه 1401/11/26 بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بقیه الله دانشگاه علوم پزشکی به ایراد سخنانی در مورد نعمت هدایت پرداختند.



حجت الاسلام و المسلمین ابن علی چهارشنبه 1401/11/26 بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بقیه الله دانشگاه علوم پزشکی به ایراد سخنانی در مورد نعمت هدایت پرداختند.



 حجتالاسلاموالمسلمین ابن علی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت موسی بن جعفر علیه اسلام، اظهار داشت یکی از معارفی که در قرآن تأکید شده است یقین به این موضوع است که اسلام دین برتر است و مسلمانان برترین انسان ها هستند. و این یقین و برتری ریشه در اراده خداوند متعال دارد.



آقای ابن علی ادامه داد: زمانی که خداوند فرموده اند " الیوم اکملت لکم دینکم" این دین از طرف خداوند متعال است. و یقیناً پیروان کاملترین دین برترین افراد خواهند بود و در این نباید شک کرد. و این بشارت و نعمت بسیار بزرگی است. ایشان افزودند ما در زمانی زندگی می کنیم که کاملترین دین در اختیار ما قرار دارد و این بالاترین نعمت خداوند، (حالا برتر از سلامت و امنیت) است و این مسیر درست ترین مسیری است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است.  وقتی انسان متوجه شد در مسیر دین است



حجتالاسلاموالمسلمین ابن علی افزود: ممکن است یک انتخاب نادرست و اشتباه ما را از مسیر درست و حق منحرف کند، لذا باید لحظه لحظه عمر نعمت هدایت را شاکر باشیم و همیشه دعا کنیم در مسیر این نعمت الهی قرار بگیریم و هر روز و هر لحظه مراقبت این باشیم که با هر کاری که انجام می دهیم از مسیر این هدایت خارج نشویم، برای این امر نیاز به هدایت دل است. ایشان افزود اصل استخاره اشاره به همین هدایت دل دارد و در واقع این یک وحی یا الهام است.



آقای ابن علی اظهار داشت: باب وحی بسته نشده است بلکه باب وحی تشریعی بسته شده و باب وحی و الهام و هدایت الهی به روی همه باز هست و در اختیار همه قرار دارد. ولی آنچه مهم است این است که در لحظه لحظه عمرمان باید به خداوند متعال اتصال داشته باشیم تا دچار انحراف و اشتباه نشویم.



  • گروه خبری :
  • کد خبر : 110882
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم